Gå til innhold

Vil du ha ta Johnsson&Johnsson vaksinen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Den blir jo satt inn igjen nå utenom det ordinære. Er du så desperat etter å bli vaksinert at du vil velge den for å få fortgang? 

Anonymkode: 37ee9...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den blir jo satt inn igjen nå utenom det ordinære. Er du så desperat etter å bli vaksinert at du vil velge den for å få fortgang? 

Anonymkode: 37ee9...58c

Nei, jeg vil ikke ha noen vaksine.

Anonymkode: 06402...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får snart vaksine uansett. Jeg ville nok tatt den hvis det var det eneste alternativet.

Storbritannia har tross alt vaksinert halve befolkningen med Astrazeneca. Kanskje noen har dødd, men det var nok bedre enn å la koronaen herje fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Nei. For det første er sjansen for alvorlige bivirkninger mye høyere enn for mRNA-vaksinene, for det andre beskytter den dårligere mot delta-varianten enn mRNA-vaksinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mRNA-vaksine så jeg har ikke behov for en annen.

Hvis jeg ikke hadde fått annen vaksine er den eneste grunnen til min skepsis at vaksinen er dårligere. Jeg er ikke redd for ekstremt sjeldne bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det hadde vært lenge til jeg kunne få de andre så ville jeg tatt den. Nå har jeg fått Moderna, så det er ikke aktuelt.

Anonymkode: d47e0...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått første dose Moderna og fornøyd med det. Kunne sagt ja til Johnson og Johnson om jeg ellers måtte ventet mange måneder på vaksine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har fått Moderna , JJ og AZ hadde ikke vært aktuelt uansett. 

Men nå spekuleres det litt på Pfizer også. Naboen vår fikk slag for noen få uker siden. Hun fikk afasi og kan ikke lenger prate. Hennes ektemann fikk blodpropp i lungene denne uka. På Ullevål, hadde de sagt til naboen vår at de har registrert en økning på antall blodpropptilfeller nå etter vaksine nr 2 med Pfizer. De spekulerer på om det har en sammenheng. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått Moderna , JJ og AZ hadde ikke vært aktuelt uansett. 

Men nå spekuleres det litt på Pfizer også. Naboen vår fikk slag for noen få uker siden. Hun fikk afasi og kan ikke lenger prate. Hennes ektemann fikk blodpropp i lungene denne uka. På Ullevål, hadde de sagt til naboen vår at de har registrert en økning på antall blodpropptilfeller nå etter vaksine nr 2 med Pfizer. De spekulerer på om det har en sammenheng. 

 

 

Å nei😳 Jeg hadde aldri tatt noen av de to andre... men nå ble jeg redd for Pfizer og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
cilie skrev (5 minutter siden):

Å nei😳 Jeg hadde aldri tatt noen av de to andre... men nå ble jeg redd for Pfizer og..

Jeg og 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Nicklusheletida skrev (29 minutter siden):

Jeg har fått Moderna , JJ og AZ hadde ikke vært aktuelt uansett. 

Men nå spekuleres det litt på Pfizer også. Naboen vår fikk slag for noen få uker siden. Hun fikk afasi og kan ikke lenger prate. Hennes ektemann fikk blodpropp i lungene denne uka. På Ullevål, hadde de sagt til naboen vår at de har registrert en økning på antall blodpropptilfeller nå etter vaksine nr 2 med Pfizer. De spekulerer på om det har en sammenheng. 

 

 

Israel har vaksinert veldig mange med Pfizer og har også gode data på bivirkningene. De har ikke funnet noen sammenheng med blodpropp. https://www.timesofisrael.com/post-covid-vaccine-under-0-3-of-israelis-reported-side-effects-to-doctor/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cilie skrev (49 minutter siden):

Å nei😳 Jeg hadde aldri tatt noen av de to andre... men nå ble jeg redd for Pfizer og..

Det var ikke meningen å gjøre deg redd. Jeg tror det viktigste er å være obs på symptomer  og komme seg raskt til lege. 

Jeg har ingen betenkeligheter med Moderna og Pfizer, men jeg liker å vite om ting, slik at jeg kan reagere raskt. Naboen min ble hoven i leggen. Plodproppen løsnet og han ble tungpustet. Han kom hjem fra sykehuset i dag og har begynt på blodfortynnende. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (24 minutter siden):

Det var ikke meningen å gjøre deg redd. Jeg tror det viktigste er å være obs på symptomer  og komme seg raskt til lege. 

Jeg har ingen betenkeligheter med Moderna og Pfizer, men jeg liker å vite om ting, slik at jeg kan reagere raskt. Naboen min ble hoven i leggen. Plodproppen løsnet og han ble tungpustet. Han kom hjem fra sykehuset i dag og har begynt på blodfortynnende. 

Og det kunne ha skjedd uavhengig av vaksinen. Man må ikke se fanden på flatmark.

Anonymkode: 37ee9...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg har fått Moderna , JJ og AZ hadde ikke vært aktuelt uansett. 

Men nå spekuleres det litt på Pfizer også. Naboen vår fikk slag for noen få uker siden. Hun fikk afasi og kan ikke lenger prate. Hennes ektemann fikk blodpropp i lungene denne uka. På Ullevål, hadde de sagt til naboen vår at de har registrert en økning på antall blodpropptilfeller nå etter vaksine nr 2 med Pfizer. De spekulerer på om det har en sammenheng. 

 

 

Hm... Det blir jo da spennende og se om jeg kommer meg helskinnet igjennom vaksinerunde nr. 2 som er i morgen. Jeg tar det nokså med ro. Statistisk sett er mmuligheten for bivirkningen forsvinnende liten og takk for informasjonen, bare man ikke ser spøkelser på høylys dag og beholder roen og helst tar en prat med legen sin om man er bekymret for egen del.

For to år siden kontaktet jeg legekontoret og beskrev symptomer med mindre følighet samt bortdovning av ene armen over telefon. Legen mente at det trolig ikke var noe alvorlig i min alder, men ønsket å se på meg for sikkerhets skyld. Etter litt kontroll, som bl.a. innebar å vri på hodet mitt i ulike retninger, ble diagnosen en nerve i klem i nakken. Mest sannsynlig etter anspenthet de siste dagene.

Jeg mener så absolutt ikke her å si at man skal ignorere symptomer på trombose, men vise at det kan også være andre ting en det verst tenkelige som i første omgang dukker opp i hodet. Ta alltid kontakt med lege  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det kunne ha skjedd uavhengig av vaksinen. Man må ikke se fanden på flatmark.

Anonymkode: 37ee9...58c

Ja, de vet jo ikke enda. Jeg sier bare at de har registrert en generell økning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (14 minutter siden):

Ja, de vet jo ikke enda. Jeg sier bare at de har registrert en generell økning. 

Har media skrevet noe om dette?

Anonymkode: 06402...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har media skrevet noe om dette?

Anonymkode: 06402...451

Jeg har ikke sett noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Ja, de vet jo ikke enda. Jeg sier bare at de har registrert en generell økning. 

Blir interessant å se hvorvidt det reelt sett er en økning eller om det er en tilfeldig variasjon. Men "vanlig" blodpropp er uansett en ganske vanlig tilstand som skiller seg fra den man så ved AZ, slik jeg har forstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (42 minutter siden):

Blir interessant å se hvorvidt det reelt sett er en økning eller om det er en tilfeldig variasjon. Men "vanlig" blodpropp er uansett en ganske vanlig tilstand som skiller seg fra den man så ved AZ, slik jeg har forstått det. 

Ja, bivirkningene ved AZ virket langt skumlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...