Gå til innhold

Er det vanlig at vi med asperger generelt blir mislikt av andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det var en med asperger på den kommunale klubben for psykiatriske pasienter. Han var grei han. Satt ofte og så i mobilen da. Men blid var han jo.

Anonymkode: 4fea7...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (På 12.6.2021 den 18.49):

Jeg kjenner ikke mange med Asperger i det virkelige liv.

Men de få jeg kjenner har en rimelig ræva oppførsel. Null interesse for andre mennesker og kan finne på f.eks å svare «maten smakte jævlig» etter man får middag. Hvis de med Asperger føler seg mislikt er i alle fall min teori at det ofte er en grunn til det, gjennom at man selv oppfører seg dårlig. 

Jeg mener at folk flest generelt er ganske hyggelige og imøtekommende hvis man selv oppfører seg bra. Gjennom det konkluderer jeg dessverre med at det ofte er en grunn til at man kan bli mislikt. 

Problemet mitt med aspeger er jo nettopp at jeg ikke vet at jeg oppfører meg ræva, som du sier. Jeg har stort sett lært meg hva som er innenfor og utenfor, noe av det er så godt innlært at det går noenlunde på automatikk, men veldig ofte, mange ganger om dagen må jeg tenke gjennom hva som forventes før jeg sier noe eller reagerer på noe. Jeg klarer ikke å vri hodet mitt til å forstå av meg selv at du ikke vil ha et ærlig svar på hvordan maten smakte, det virker fullstendig bakvendt, men jeg har lært at det bare er sånn folk flest er, og passer meg så godt jeg kan og spiller med. Ofte må jeg gjette hva som er rett reaksjon, og dessverre bommer jeg endel og driter meg ut, spesielt når jeg er veldig sliten. Det siste jeg vil er å være ræva, det er sårt å ikke klare å følge spillereglene. Jeg lurer ofte på om det hadde hjulpet om det hadde syntes utenpå, på et vis, at det var tydelig at jeg har et syndrom som gjør meg korka. 

Er dette jeg har skrevet her forståelig? 

Anonymkode: 06eba...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (På 12.6.2021 den 18.07):

Av alle de med asperger her inne er det bare 1 jeg misliker. Vedkommende har ikke postet i denne tråden. Og er heller ikke en hyppig poster.

Det er sikkert meg. Sorry. 

Anonymkode: 06eba...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er sikkert meg. Sorry. 

Anonymkode: 06eba...c80

vedkommende ville aldri sagt sorry. så nei det er ikke deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...