Gå til innhold

Hvor lenge skal vi gå med munnbind?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Danskene dropper munnbind de fleste steder fra mandag. I Oslo sier byrådsleder Raymond Johansen at dette noe av siste han vil gjøre noe med.

I de første fem månedene av pandemien ble munnbind sett på som unødvendig. Så snudde helsemyndighetene.

Hvem skal vi tro på?

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kommer til å gå med munnbind til pandemien er helt over. Selv om jeg er vaksinert. 

Anonymkode: 96787...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer til å gå med munnbind til pandemien er helt over. Selv om jeg er vaksinert. 

Anonymkode: 96787...909

Til den er HELT over? Når tror du det blir?

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Til den er HELT over? Når tror du det blir?

Anonymkode: f59f4...64c

Nei, det kan ta år. Men for å være ærlig kunne jeg tenke meg å bruke munnbind på bussen hele året. Når det er trangt på bussene i vanlige år, så ville jeg likt å bruke munnbind.

Anonymkode: 96787...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Danskene dropper munnbind de fleste steder fra mandag. I Oslo sier byrådsleder Raymond Johansen at dette noe av siste han vil gjøre noe med.

I de første fem månedene av pandemien ble munnbind sett på som unødvendig. Så snudde helsemyndighetene.

Hvem skal vi tro på?

Anonymkode: f59f4...64c

Jeg bruker munnbind og kommer ti å gjøre det lenge enda, med mindre jeg er på helt åpne plasser og i natur. Ser ikke problemet, det plager meg ikke. 

Anonymkode: c15fd...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Med mindre nye varianter overrasker tipper jeg det skjer ganske snart, august kanskje. Jeg gleder meg, syns ikke det er spesielt behagelig. Det er vel forresten ikke så mange steder i Norge hvor munnbind er påbudt innendørs nå, men ofte bruker folk det fordi alle andre bruker det. Hvis det er en ting denne pandemien har vist oss er det at Nordmenn er sosialt konforme. 

Israel dropper krav om munnbind innendørs om noen dager, de har gjennomført vaksineringa forbilledlig. https://www.timesofisrael.com/israel-to-drop-indoor-mask-requirement-on-june-15-as-daily-cases-near-zero/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (7 timer siden):

Jeg liker munnbind, antibac og avstand. 

Jeg misliker både antibac og munnbindene sterkt! Ser frem til en hverdag uten det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, det kan ta år. Men for å være ærlig kunne jeg tenke meg å bruke munnbind på bussen hele året. Når det er trangt på bussene i vanlige år, så ville jeg likt å bruke munnbind.

Anonymkode: 96787...909

Selv om andre ikke bruker masker? Masker hindrer deg å smitte andre, de hindrer ikke andre å smitte deg.

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om andre ikke bruker masker? Masker hindrer deg å smitte andre, de hindrer ikke andre å smitte deg.

Anonymkode: f59f4...64c

Det kommer an på hva slags masker du bruker. Jeg bruker kn95 som stopper virus. Blå plastbind til 50 kroner pakken beskytter nok bare andre, men ikke en selv. Det finnes flere typer munnbind vet du ikke det?

Anonymkode: 96787...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer an på hva slags masker du bruker. Jeg bruker kn95 som stopper virus. Blå plastbind til 50 kroner pakken beskytter nok bare andre, men ikke en selv. Det finnes flere typer munnbind vet du ikke det?

Anonymkode: 96787...909

Ikke alle orker gå rundt med den type munnbind. De er også dyre.

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ikke alle orker gå rundt med den type munnbind. De er også dyre.

Anonymkode: f59f4...64c

De er bare litt tykkere. Dyre er de ja. Men det motbeviser ditt argument om att munnbind bare beskytter andre. :)

Anonymkode: 96787...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De er bare litt tykkere. Dyre er de ja. Men det motbeviser ditt argument om att munnbind bare beskytter andre. :)

Anonymkode: 96787...909

De vanlige munnbindene folk bruker gjør ikke det.

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De vanlige munnbindene folk bruker gjør ikke det.

Anonymkode: f59f4...64c

Det er mange som bruker kn95 det er ett vanlig munnbind. Dessuten brukes det også av allergikere. Du har vanskelig for å innrømme at du tok feil i din avvisning i munnbind som ikke beskyttende mot smitte. Folk flest velger forskjellig. Jeg ser mange gå med den type munnbind. Og også andre varianter, det er ikke bare gjerrigknarker som kjøper de billigste de finner.

Anonymkode: 96787...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er mange som bruker kn95 det er ett vanlig munnbind. Dessuten brukes det også av allergikere. Du har vanskelig for å innrømme at du tok feil i din avvisning i munnbind som ikke beskyttende mot smitte. Folk flest velger forskjellig. Jeg ser mange gå med den type munnbind. Og også andre varianter, det er ikke bare gjerrigknarker som kjøper de billigste de finner.

Anonymkode: 96787...909

Jeg ser de aller fleste går med de rimelig lyseblå.

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser de aller fleste går med de rimelig lyseblå.

Anonymkode: f59f4...64c

Jaja, du vil ikke innrømme din feilinfo, så da kan det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tøymasker men putter ikke filter inn i dem etter at jeg ble fullvaksinert.  Og ikke bruker jeg det ute på gata lenger, bare på senter og butikk og det er faktisk ikke nødvendig lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke smitte og har vært slik en stund. Er noen uker siden sist, tror jeg. Nå tror jeg det er flere som ikke bruker munnbind enn de som bruker det. I motsetning til for et par mnd siden hvor alle brukte det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (47 minutter siden):

Jaja, du vil ikke innrømme din feilinfo, så da kan det være.

Nå bare kverulerer du.

Anonymkode: f59f4...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...