Gå til innhold

Mange norske journalister kryper nå til korset og innrømmer at «Trump kan hatt rett»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://m24.no/christian-krakenes-konspirasjonsteorier-korona/slik-ble-jeg-en-konspirator/355922
 

DEBATT: Slik ble jeg en konspirator

«At pandemien skulle starte naturlig, i samme by som det ble forsket på koronaviruset i et laboratorium, var en tilfeldighet som vekket nysgjerrigheten min», skriver NRK-reporter Christian Kråkenes.

Spørsmål om hvorvidt et laboratorium i Wuhan spilte en rolle i starten av pandemien ble slått beinhardt ned på – som en konspirasjonsteori. En hypotese jeg selv syntes fortsatt fortjente pressedekning, fordi det var så mange ubesvarte spørsmål, var stemplet ut som uforstand.

Var jeg i ferd med å bli en av disse konspirasjonsteori-folka sjøl?

Jeg var ikke i tvil om at saken burde dekkes bredere. At pandemien skulle starte naturlig, i samme by som det ble forsket på koronaviruset i et laboratorium, var en tilfeldighet som vekket nysgjerrigheten min. Men av en eller annen grunn syntes det store flertall av journalister å vurdere spørsmålet annerledes. Det som skjedde så overrasket meg.

Jeg begynte å lure på hvilke andre saker kolleger holder seg unna – fordi de er for kontroversielle. Terskelen for å diskutere dette med andre enn mine nærmeste venner ble for høy.

Nå kjenner jeg en lettelse over at lab-hypotesen endelig blir behandlet seriøst igjen, om jeg skal tro nyhetsdekningen er jeg visst ikke interessert i en konspirasjonsteori likevel.

Men jeg kjenner også en skuffelse. Konspirasjonsteoretikerne har fått et eksempel som kan brukes som kronbevis på at man ikke skal stole på «mainstream media».

Anonymkode: 90de7...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://m24.no/christian-krakenes-konspirasjonsteorier-korona/slik-ble-jeg-en-konspirator/355922
 

DEBATT: Slik ble jeg en konspirator

«At pandemien skulle starte naturlig, i samme by som det ble forsket på koronaviruset i et laboratorium, var en tilfeldighet som vekket nysgjerrigheten min», skriver NRK-reporter Christian Kråkenes.

Spørsmål om hvorvidt et laboratorium i Wuhan spilte en rolle i starten av pandemien ble slått beinhardt ned på – som en konspirasjonsteori. En hypotese jeg selv syntes fortsatt fortjente pressedekning, fordi det var så mange ubesvarte spørsmål, var stemplet ut som uforstand.

Var jeg i ferd med å bli en av disse konspirasjonsteori-folka sjøl?

Jeg var ikke i tvil om at saken burde dekkes bredere. At pandemien skulle starte naturlig, i samme by som det ble forsket på koronaviruset i et laboratorium, var en tilfeldighet som vekket nysgjerrigheten min. Men av en eller annen grunn syntes det store flertall av journalister å vurdere spørsmålet annerledes. Det som skjedde så overrasket meg.

Jeg begynte å lure på hvilke andre saker kolleger holder seg unna – fordi de er for kontroversielle. Terskelen for å diskutere dette med andre enn mine nærmeste venner ble for høy.

Nå kjenner jeg en lettelse over at lab-hypotesen endelig blir behandlet seriøst igjen, om jeg skal tro nyhetsdekningen er jeg visst ikke interessert i en konspirasjonsteori likevel.

Men jeg kjenner også en skuffelse. Konspirasjonsteoretikerne har fått et eksempel som kan brukes som kronbevis på at man ikke skal stole på «mainstream media».

Anonymkode: 90de7...ad6

Jeg stoler ikke på den såkalte saueflokken. Bruker egt aldri uttrykket, men nå gjør jeg det. Folk tror dessverre alltid på de som bare sier det du vil høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En burde gjort motsatt, bare sagt Kina gjorde det (selv om vi ikke har bevis). Om USA og Europa var enige om det kunne vi brukt det som påskudd for å sette Kina på plass. Kina troller verden, og kommer til å ta både Hong kong og Taiwan og Afrika ved å misbruke sin makt

Kina lagde viruset (sier vi), og nå har kina trollet verden så mye på så mange fronter at nå sier vi at nok er nok. Nå setter vi Kina under handelsblokkade med USA EU og alle allierte land og alle land som ønsker å handle med USA og EU, inntill Kina går med på en reform hvor de går med på ting som menneskerettigheter, IP beskyttelse, permanent frihet for Taiwan og Hong kong, slutt med låne-hai virksomhet i Afrika etc etc

 

"Jammen, vi vil rammes hardt selv bla.a trenger vi skjeldne mineraler fra Kina". Ja, vi vil rammes hardt selv, men det vil være ingenting i forhold til hvor hardt kina vil bli rammet. Dvs, Kina vil måtte gi seg før vi gir oss.

Anonymkode: 4ecc7...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...