Gå til innhold

Er det flaut å hente mat på frelsesarmeen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått tom for penger og har nå lånt av familien den siste uka men nå går jeg ikke mer penger og har ikke penger eller mat.. her i min kommune er det mat levering på tirsdagene, men er usikker. Er det for alle? Må man fulle ut noen papirer?  

Anonymkode: f0d01...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Virker som frelsesarmeen liker å ta en kort prat med nye "kunder" 😛 (men kan ikke si det sikkert, har ikke vært innom personlig)

Synes du skal stikke innom (evt innom noen andre tilbydere om du er i en stor by om frelsesarmeen blir litt "klamt" å måtte si noen ord til dem)

Er nok mange i samme og tilsvarende situasjon som deg der, ville ikke brydd meg om det

 

Nav skal vel også gi nødhjelp da, men om du kvalifiserer for det vet jeg ikke men noe du kan sjekke ut.

Anonymkode: f592b...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg ville ikke følt meg flau. De fleste normale mennesker har forståelse for att man kan være i en vanskelig økonomisk situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, absolutt ikke. I blant er livet slik at man trenger hjelp. Du kan velge å sulte eller å gjøre noe med situasjonen ved å ta i mot den hjelpen som finnes :) 

Anonymkode: 8dff4...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler på noen skam, tror jeg det er en skam du selv føler mer på enn andre faktisk tenker om deg. Om du ser noen får hjelp fra en slik organisasjon, tenker du da "fy, skam deg..."? Jeg selv tenker det er fint at folk kan få hjelp når de trenger det. Og bedre å oppsøke hjelp og ta ansvar for egen situasjon enn å bli syk og dårlig, som en er inne på over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 18.05):

Nav skal vel også gi nødhjelp da, men om du kvalifiserer for det vet jeg ikke men noe du kan sjekke ut.

Anonymkode: f592b...048

Jo, men man kan få mange former for svar fra den kanten: "Vedtaksbrev fra NAV: Ba søker låne grill og penger" fra NRK.no, men de har gått ut og beklaget etter at vedtaket ble publisert i sosiale medier. Og tror/håper at saksbehandler som forfattet vedtaket skammet seg dypt når saken ble løftet frem i media...

Selv har jeg også fått noen merkelige avslag på hjelpemidler i første runde. En gang sto det at "NAV innvilger ikke optimale løsninger." :) 

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (9 minutter siden):

En gang sto det at "NAV innvilger ikke optimale løsninger."

Nei, det skulle tatt seg ut 🤣 Lenge leve middelmådigheten!

(Jeg skjønner kanskje hva som var poenget - noe i retning av at "NAV er ikke forpliktet til å finansiere den mest optimale løsningen" - men det er lov å lese gjennom og se hvordan det kan oppfattes...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...