Gå til innhold

Er det mulig å få koronavaksinen senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg  ønsker å ta koronavaksinen, men legen fraråder meg å ta den nå og heller vente. Årsaken er at jeg er under ivf behandling med hormonbehandling. Dårlig tidspunkt, vet. 

Jeg fikk melding om vaksine midt oppi dette. Og den skal etter rett tas i neste uke. Jeg har time til det, men regner med at jeg må utsette den. Legen mener at det blir for risikabelt å ta vaksinen for meg. 

Folk spør om jeg skal ta vaksinen og det er heller ikke lett å vite hva man skal gi som svar på det. Vil jo ikke fortelle alle om årsaken. 

Har Norge nok vaksine for oss som vil ta senere / for eks om 6 måneder? 

Noen andre som ikke kan ta den av ulike årsaker? 

Jeg har så lyst på vaksinepass og synes det er kjipt å ikke få det nå  

 

Anonymkode: 76d1f...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal selvsagt følge legens råd - dvs. utsette vaksinen. Det er mange som må/bør utsette av forskjellige grunner - f.eks. gravide. Nettopp fordi ikke alle kan ta vaksinen, er det viktig at vi andre er tar den så raskt som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
E7H7 skrev (21 minutter siden):

Du skal selvsagt følge legens råd - dvs. utsette vaksinen. Det er mange som må/bør utsette av forskjellige grunner - f.eks. gravide. Nettopp fordi ikke alle kan ta vaksinen, er det viktig at vi andre er tar den så raskt som mulig. 

Takk for forståelsen om problemet.  Jeg har jo så fryktelig lyst å få tatt den vaksinen. Men pga hormonbehandling / ivf-fryseforsøk så må jeg følge legens råd.  Det er for risikabelt å kombinere hormonpreparatene sammen med vaksinen. Legen sa at de vet lite om vaksinen om risikoen, men at de fraråder sterkt alle i min situasjon å ta vaksinen nå. Den må desverre utsettes til etterpå. Desverre. Jeg setter pris på at alle som har mulighet kan ta vaksinen. Kunne ønske at jeg også kunne vært en del av det, men jeg kommer til å ta den så fort det er forsvarlig.  

 

Anonymkode: 76d1f...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har gyldig grunn til å utsette den. Mange tar den ikke pga trass, eller konspirasjonsteorier, det er ikke så bra. Men har man en medisinsk grunn har man jo en god grunn.

Anonymkode: d8e22...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har gyldig grunn til å utsette den. Mange tar den ikke pga trass, eller konspirasjonsteorier, det er ikke så bra. Men har man en medisinsk grunn har man jo en god grunn.

Anonymkode: d8e22...e3a

Ja, jeg mener at jeg har en god grunn til det. Jeg forstår at folk kan bli usikker og engstelig over å ta en vaksine, men jeg hadde virkelig tatt den om jeg kunne. Håper på å få tatt den med en gang legen mener det er forsvarlig å ta den. :)

Anonymkode: 76d1f...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...