Gå til innhold

Skjønner den svenske arbeidsgiveren godt, jeg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så vel ikke så ille ut. Men tror ikke sånne barbiedukker holder ut lenge i et renholdsfirma.

Anonymkode: aa1e9...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men nå kjenner jeg at jeg begynner å føle meg dårlig, og er redd for å lete etter flere jobber."

Det er mange som må tåle noen avslag i disse tider. Dessuten virker det som om det firmaet ikke scorer så høyt på seriøsitet, så det er kanskje ingen drømmejobb. 

Bruk et bilde der du ikke ser ut som du skal kysse noen neste gang, så er den delen av problemet trolig løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Spiller ingen rolle hva det er, man avslår ikke en jobbsøknad ved å kommentere søkerens utseende. Det sier noe om arbeidsgivers måte å se verden på, og ikke minst grad av intelligens. For dum og/eller selvdestruktiv til å skjønne at han kunne havne i avisen.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg ville lurt på om hun var i stand til å vaske og hadde vært skeptisk til å ansette henne. 

Men enda verre enn å sende med et slikt bilde, er å sende et slikt svar. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har utseende hennes med arbeidsevne å gjøre? Jeg har silikonpupper, restylan,farget hår, fillers, er fettsugd og har tatt brystløft og er  en av de med høyest arbeidsmoral på min arbeidsplass uten å ha tatt en eneste unødvendig fridag. Ærlig talt. Er dere veldig gamle dere som ikke ville ansatt noen kun fordi de har fillers?

Anonymkode: c369b...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har utseende hennes med arbeidsevne å gjøre? Jeg har silikonpupper, restylan,farget hår, fillers, er fettsugd og har tatt brystløft og er  en av de med høyest arbeidsmoral på min arbeidsplass uten å ha tatt en eneste unødvendig fridag. Ærlig talt. Er dere veldig gamle dere som ikke ville ansatt noen kun fordi de har fillers?

Anonymkode: c369b...c8c

Det er ikke selve operasjonen jeg reagerer på.

Det er mer det at jeg blir tvilende til dømmekraften hun viser når hun sender et slikt bilde. Har hun forstått hva jobben går ut på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva har utseende hennes med arbeidsevne å gjøre? Jeg har silikonpupper, restylan,farget hår, fillers, er fettsugd og har tatt brystløft og er  en av de med høyest arbeidsmoral på min arbeidsplass uten å ha tatt en eneste unødvendig fridag. Ærlig talt. Er dere veldig gamle dere som ikke ville ansatt noen kun fordi de har fillers?

Anonymkode: c369b...c8c

Hun kan godt være et arbeidsjern og ingen arbeidsgivere skal svare på en slik måte - det er under enhver kritikk!

Men - nei, det er ikke normalt å se ut som man har et andenebb til lepper... Uten at det skal ha noe som helst å si for en jobbsøknad. Men om hun har brukt dette bildet i massevis av søknader og aldri kommet til intervju en gang så burde hun kanskje bytte bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har store problemer med å ta deg alvorlig hvis du har andenebb. Ble stoppet av ei fra Amnesty, og jeg mitt svare strev med å holde meg alvorlig men hun snakket om alvorlige ting. Alt fokuset ble på de oppblåste leppene hennes. 

Såeh… jeg skjønner egentlig arbeidsgiveren her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har utseende hennes med arbeidsevne å gjøre? Jeg har silikonpupper, restylan,farget hår, fillers, er fettsugd og har tatt brystløft og er  en av de med høyest arbeidsmoral på min arbeidsplass uten å ha tatt en eneste unødvendig fridag. Ærlig talt. Er dere veldig gamle dere som ikke ville ansatt noen kun fordi de har fillers?

Anonymkode: c369b...c8c

Jeg har problemer med å ta deg seriøst.  Hvis dette er riktig må du ha brukt masse penger på et eller annet unødvendig humbug.  Jeg hadde ikke kommentert utseendet til en jobbsøker, men jeg hadde ikke ansatt en med andenebb og silikonpupper.  Tenk å ligge på sykehus og bli møtt av en lege som så slik ut, eller hadde ring i nesa og piercing overalt.  Jeg hadde flagret ut av sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (1 minutt siden):

Jeg har problemer med å ta deg seriøst.  Hvis dette er riktig må du ha brukt masse penger på et eller annet unødvendig humbug.  Jeg hadde ikke kommentert utseendet til en jobbsøker, men jeg hadde ikke ansatt en med andenebb og silikonpupper.  Tenk å ligge på sykehus og bli møtt av en lege som så slik ut, eller hadde ring i nesa og piercing overalt.  Jeg hadde flagret ut av sykehuset.

Morsomt, jobber nemlig i ett omsorgsyrke og ingen av mine pasienter har løpt ut døra i skrekk 😂

 

Anonymkode: c369b...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også arbeidsgiver her. Jeg er kanskje gammeldags, men personlig synes jeg det er noe urovekkende med folk som må pynte på fasaden i den grad at de skiller seg vesentlig ut fra mengden. Om man er en seriøs arbeidssøker så sminker man seg naturlig, unngår rar hårfrisyre og påkledning, og absolutt fyfy er svære tatoveringer i ansikt og synlige piercinger. Hvordan kan noen ta en arbeidssøker til en ordinær jobb seriøst om han har ring i nesa, piercing i tunga og ansiktet fullt av restylane og tattoos? Da ber man jo omtrent om å forbli arbeidsledig... 

Er som sagt kanskje gammeldags, og garantert politisk ukorrekt, men jeg synes nå at en arbeidsgiver må få kunne ta selvstendige valg på hvem/hva man vil ansette til egen bedrift. Jeg synes faktisk det er smart, og ikke lite intelligent som noen andre her mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbru skrev (1 time siden):

Er som sagt kanskje gammeldags, og garantert politisk ukorrekt, men jeg synes nå at en arbeidsgiver må få kunne ta selvstendige valg på hvem/hva man vil ansette til egen bedrift. Jeg synes faktisk det er smart, og ikke lite intelligent som noen andre her mener. 

Jeg gir blaffen i om jeg er gammeldags, eller politisk ukorrekt.  Jeg hadde ikke tatt kontakt med en jobbsøker for å fortelle om grunnen med mindre hun hadde spurt om det.  Jeg ville ikke ansatt en med andenebb, bleket hår og kullsvart rundt øynene til de fleste yrker jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Arbeidsgiveren kunne holdt det for seg selv. Sagt nei, men unngått å belære. Vitner om grov ubetenksomhet. Skummelt at en som har arbeidsgiveransvar ikke klarer å holde kjeft om sine antipatier. Ett kjapt avslag uten snakk om utseendet hadde holdt i massevis om han ikke ville ansette henne. Uproft så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på sykehuset og nesten alle sykepleierens hadde blondt hår, fillers og 5 cm lange negler.  Jeg må bare innrømme at jeg ikke klarte og ta dem helt seriøst selv om jeg både har piercinger og litt lange negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (12 minutter siden):

Jeg var innlagt på sykehuset og nesten alle sykepleierens hadde blondt hår, fillers og 5 cm lange negler.  Jeg må bare innrømme at jeg ikke klarte og ta dem helt seriøst selv om jeg både har piercinger og litt lange negler.

De skal jo ikke ha lange negler på jobb?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...