Gå til innhold

Hvorfor er det så få her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var en lang periode for ikke lenge siden der en bruker? eller flere? hele tiden kom med "du kan ikke være syk som har venner, du fortjener ikke plass i psykiatrien du som er i et forhold osv osv". Tror mange ikke orket å være her som følge av dette.

I tillegg var det mange brukere med en lidelse det nesten er umulig å gjøre noe med, som dominerte og forurenset forumet i en lang periode. Nye brukere som ikke kjenner DOL slik det kan være, men som kun kommer inn i slike perioder, forlater lett forumet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (32 minutter siden):

Det var en lang periode for ikke lenge siden der en bruker? eller flere? hele tiden kom med "du kan ikke være syk som har venner, du fortjener ikke plass i psykiatrien du som er i et forhold osv osv". Tror mange ikke orket å være her som følge av dette.

I tillegg var det mange brukere med en lidelse det nesten er umulig å gjøre noe med, som dominerte og forurenset forumet i en lang periode. 

Henger du ut visse aspergere nå?

Anonymkode: 46d1a...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke dette innlegget. Det er jo nesten bare psykiatri på dol og veldig lite annet. 

Anonymkode: 1ca3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (20 minutter siden):

I tillegg var det mange brukere med en lidelse det nesten er umulig å gjøre noe med, som dominerte og forurenset forumet i en lang periode.

Hvis det er den diagnosegruppa jeg tenker på så har det overraskende nok blitt roligere fra den. Om det skyldes utestengelse eller at de har skjerpet seg vites jo ikke. Men hvis det er sistnevnte så beviser det jo at det faktisk er mulig å endre adferd for denne gruppa også, tross deres egne og andres iherdige forsøk på å framstille det som om det ikke er mulig. Og det koser meg litt om de har fått en annen forståelse for dette. Jeg tror nemlig de aller fleste kan klare å endre adferd om de prøver hardt nok og er interessert i å ta imot tilbakemeldinger og lære seg andre atferdsmønstre. Det er i alle fall en her nå som har vist (foreløpig i alle fall) at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaring til hvorfor jeg "koser meg" om det stemmer at det går an å endre adferd for den diagnosegruppa jeg tenker på (hvis det er tilfelle):

Det er fordi at budskap som "Jammen, det er jo bare sånn jeg er pga diagnosen min. Og siden jeg er sånn så må jeg få lov til å fortsette å være sånn, for jeg kan jo ikke noe for det. Om andre blir såret og støtt av mine utsagn så får de bare ha det så godt, for jeg er jo unnskyldt", blir gjort til skamme.

Uavhengig av diagnose tenker jeg at det er fullt mulig å oppføre seg fint mot andre. Om man ikke kan kunsten i utgangspunktet så går det an å lære seg den hvis man er interessert nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er så få her fordi det er en eller flere som alltid driver å skriver om hvor jævlig de har det og hvor mye de vil dø. Akkurat som om de har det verst i hele verden. Det gjør nok at mange ikke orket å være her. 

Det er ikke mer synd på deg enn på andre. Og det er heller ikke antall selvmordsforsøk som avgjør hvor syk en er. 

Anonymkode: 324cd...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror det er så få her fordi det er en eller flere som alltid driver å skriver om hvor jævlig de har det og hvor mye de vil dø. Akkurat som om de har det verst i hele verden. Det gjør nok at mange ikke orket å være her. 

Det er ikke mer synd på deg enn på andre. Og det er heller ikke antall selvmordsforsøk som avgjør hvor syk en er. 

Anonymkode: 324cd...2b9

Jeg har aldri påstått det er mer synd på meg enn på andre. Hvis det er meg du sikter til. Jeg kommer med støtte og råd der jeg kan til alle jeg. Uansett hvilken grad av smerte de opplever. Ikke har jeg noen gang påstått at antall selvmordsforsøk avgjør hvor syk en er. Dette er ting du tillegger meg å mene, og det får du ikke lov til. 

Dette er nå et psykiatriforum og det er lov å skrive om hvordan en har det. Så at jeg og andre med lignende problemer skriver om det er jo naturlig. Så lenge man respekterer hverandre, ikke ser ned på hverandre og ikke kommer med trusler og diverse så skal det jo være takhøyde her. Hvis man ikke tåler å lese noen skriver om sine depresjoner, selvmordstanker etc så er jeg fristet til å si at psykiatri-delen på forumet kanskje ikke er rette stedet å være? Jeg velger selv å skjerme meg fra ting i livet som jeg ikke orker å lese om/høre om. Det ser jeg på som mitt ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tror det er så få her fordi det er en eller flere som alltid driver å skriver om hvor jævlig de har det og hvor mye de vil dø. Akkurat som om de har det verst i hele verden. Det gjør nok at mange ikke orket å være her. 

Det er ikke mer synd på deg enn på andre. Og det er heller ikke antall selvmordsforsøk som avgjør hvor syk en er. 

Anonymkode: 324cd...2b9

Akkurat når det gjelder psykiatri et det mange innlegg.   Tror ikke problemet for dol er for få psykiatriinnlegg. Tvert i mot. Virker som forumet holder på å dø ut pga av for få andre tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Akkurat når det gjelder psykiatri et det mange innlegg.   Tror ikke problemet for dol er for få psykiatriinnlegg. Tvert i mot. Virker som forumet holder på å dø ut pga av for få andre tema.

Du får starte flere tråder da?

Anonymkode: 96e21...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får starte flere tråder da?

Anonymkode: 96e21...5f3

Prøver, men forumet jeg likte er nedlagt nå. Startet et innlety på åpent i dag da. 

Men jeg er selv av de som har flyktet til et annet forum. Et svensk forum. Jeg skriver ikke der, men leser mye og bruket mer tid der enn her. Dol er stor sett bare psykiatri og slanking.  Alt annet forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Akkurat når det gjelder psykiatri et det mange innlegg.   Tror ikke problemet for dol er for få psykiatriinnlegg. Tvert i mot. Virker som forumet holder på å dø ut pga av for få andre tema.

Det er mye mindre innlegg på psykiatri nå enn det var for for eksempel 4 år siden.

Anonymkode: 2f779...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Prøver, men forumet jeg likte er nedlagt nå. Startet et innlety på åpent i dag da. 

Men jeg er selv av de som har flyktet til et annet forum. Et svensk forum. Jeg skriver ikke der, men leser mye og bruket mer tid der enn her. Dol er stor sett bare psykiatri og slanking.  Alt annet forsvinner.

Og i den tråden var du ufin mot noen som ble såret. 

Anonymkode: 8ba73...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye mindre innlegg på psykiatri nå enn det var for for eksempel 4 år siden.

Anonymkode: 2f779...66c

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og i den tråden var du ufin mot noen som ble såret. 

Anonymkode: 8ba73...47c

Nei, jeg bare sa i fra om jeg ikke gadd å bruke tid på den type diskusjon. Jeg multitasket mellom jobb og dol og måtte prioritere hva jeg ville bruke tid på. Var ikke verre enn det :)

vedkommende uttrykte sin mening om meg. Jeg tenkte at vedkommende skulle få lov til det uten noe mer svar fra meg. Derfor skrev punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
kupton skrev (4 timer siden):

Det var en lang periode for ikke lenge siden der en bruker? eller flere? hele tiden kom med "du kan ikke være syk som har venner, du fortjener ikke plass i psykiatrien du som er i et forhold osv osv". Tror mange ikke orket å være her som følge av dette.

I tillegg var det mange brukere med en lidelse det nesten er umulig å gjøre noe med, som dominerte og forurenset forumet i en lang periode. Nye brukere som ikke kjenner DOL slik det kan være, men som kun kommer inn i slike perioder, forlater lett forumet igjen.

Nettopp. Det er bare så synd at visse brukere skal få forsure miljøet her inne såpass mye. Jeg var selv en av de som tok en lang pause herfra og måtte vente på at det roet seg fra den gjengen som påstod at jeg og andre umulig kunne ha en viss lidelse fordi vi hadde ting h*n ikke hadde. Det frister ikke å skrive og dele erfaringer her inne når folk kommer med slike kommentarer mot en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (6 timer siden):

"Doktoronline" skaper forventinger om at det skal være en doktor online. Hvis det var en lege her som gav gratis svar tenker jeg det ville blitt mye aktivitet.

Det er eksperter her, men de som dropper innom får ikke inntrykk av det.

Det var jo det de første årene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Det var jo det de første årene. :) 

Inntil ganske nylig var det gynekolog, psykiater og kostholdsekspert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri påstått det er mer synd på meg enn på andre. Hvis det er meg du sikter til. Jeg kommer med støtte og råd der jeg kan til alle jeg. Uansett hvilken grad av smerte de opplever. Ikke har jeg noen gang påstått at antall selvmordsforsøk avgjør hvor syk en er. Dette er ting du tillegger meg å mene, og det får du ikke lov til. 

Dette er nå et psykiatriforum og det er lov å skrive om hvordan en har det. Så at jeg og andre med lignende problemer skriver om det er jo naturlig. Så lenge man respekterer hverandre, ikke ser ned på hverandre og ikke kommer med trusler og diverse så skal det jo være takhøyde her. Hvis man ikke tåler å lese noen skriver om sine depresjoner, selvmordstanker etc så er jeg fristet til å si at psykiatri-delen på forumet kanskje ikke er rette stedet å være? Jeg velger selv å skjerme meg fra ting i livet som jeg ikke orker å lese om/høre om. Det ser jeg på som mitt ansvar. 

Du følte deg truffet ser jeg😅

 

Anonymkode: 324cd...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (17 minutter siden):

Inntil ganske nylig var det gynekolog, psykiater og kostholdsekspert her.

Jo, men de første årene var Christian Anker, lege, her og svarte gratis store deler av tiden. :) Det var en periode betalingstjeneste også, men det tror jeg ikke var særlig innbringende for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du følte deg truffet ser jeg😅

 

Anonymkode: 324cd...2b9

Snakket på vegne av meg selv og andre som lufter tankene sine om disse tingene ja. Fint at det var morsomt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...