Gå til innhold

Dårlig matlyst - hva er det lett å spise?


Blomstervase

Anbefalte innlegg

Blomstervase

Hei !

Jeg har ordentlig dårlig matlyst og problemer med å svelge for tiden pga angst. 
 

Har dere noen spesifikke tips til hva det er lett å spise?

hvilken ‘energi drikk’ kunne jeg i så fall kjøpe? (Aldri brukt energi drikk før, så vet ikke hva det heter eller hvor man kjøper sånt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også litt med matlysten om dagen, men klarer feks å spise jordbær med yoghurt naturell og honning eller vaniljekesam. Eller til middag er det lettere med kylling og ris enn fisk og potet blant annet. Supper er også lettere å få i seg enn fast mat. Det er jo lett å svelge også. 

Ernæringsdrikker kan du kjøpe på apoteket. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstervase skrev (5 timer siden):

hvilken ‘energi drikk’ kunne jeg i så fall kjøpe?

Apoteket har næringsdrikk i mange forskjellige smaksvarianter. De har konsistens omtrent som drikkeyoghurt, tror jeg.

Energidrikk fra butikken er mer i retning av sukker og koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg får næringsdrikk hos apoteket, det kjennes litt ut som veldig tykk melk med litt olje i, kjempe gode synes jeg, men dessverre holder ikke disse deg nødvendigvis så mett lenge, de fungerer som et påfyll. 
lag smoothie. spis yoghurt. banan. biola. evt drikke rått egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blomstervase skrev (På 19.6.2021 den 16.27):

Hei !

Jeg har ordentlig dårlig matlyst og problemer med å svelge for tiden pga angst. 
 

Har dere noen spesifikke tips til hva det er lett å spise?

hvilken ‘energi drikk’ kunne jeg i så fall kjøpe? (Aldri brukt energi drikk før, så vet ikke hva det heter eller hvor man kjøper sånt :)

 

hva med grønnsakssmoothie? havregrøt kan kanskje være ok å svelge? Er det svelging i seg selv som er vanskelig for deg?

Anonymkode: d82ee...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstervase skrev (På 19.6.2021 den 16.27):

Hei !

Jeg har ordentlig dårlig matlyst og problemer med å svelge for tiden pga angst. 
 

Har dere noen spesifikke tips til hva det er lett å spise?

hvilken ‘energi drikk’ kunne jeg i så fall kjøpe? (Aldri brukt energi drikk før, så vet ikke hva det heter eller hvor man kjøper sånt :)

 

Jeg ville ha laget smoothie, gjerne med litt havregryn i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...