Gå til innhold

depresjon knyttet til ferietid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt perioder med depresjon og står på antidepressiva. Fungerer godt i hverdagen med fast jobb og familie. Men nå som sommerferien nærmer seg, kjenner jeg depresjon-symptomer skikkelig på kroppen. Ekstremt trøtt, irritabel,nedstemt. Skjønner ikke hva som skjer med meg.. noen som har det på samme måte?

Kvinne 38 

Anonymkode: 1f7e1...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Tja. Det er kanskje fordi været blir såkalt fint, og folk får mer energi og blir mer aktive. Jeg liker ikke sommer og blå himmel fordi det fører til så mange mennesker, energitrykket blir høyt og jeg føler det blir veldig høyt over meg. 

Høsten har også en effekt på meg. Ikke negativt, men det er liksom en ny start, men nå som jeg er voksen og må stå på selv, men går på nav enn så lenge (delvis pga pandemien som har vært) så føler jeg på at alle andre går videre, starter på nye studier osv, mens jeg gjør det samme som før, har fremdeles ferie liksom 😛 

Vinteren er kanskje det verste selv om jeg har hatt det bedre i det siste. Mørkt og kaldt. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (23 timer siden):

Tja. Det er kanskje fordi været blir såkalt fint, og folk får mer energi og blir mer aktive. Jeg liker ikke sommer og blå himmel fordi det fører til så mange mennesker, energitrykket blir høyt og jeg føler det blir veldig høyt over meg. 

Høsten har også en effekt på meg. Ikke negativt, men det er liksom en ny start, men nå som jeg er voksen og må stå på selv, men går på nav enn så lenge (delvis pga pandemien som har vært) så føler jeg på at alle andre går videre, starter på nye studier osv, mens jeg gjør det samme som før, har fremdeles ferie liksom 😛 

Vinteren er kanskje det verste selv om jeg har hatt det bedre i det siste. Mørkt og kaldt. 


 

Anonymkode: 1f7e1...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Anonymkode: 1f7e1...cd0

Hjerte? 😛 jeg had det ikke tungt altså. 
Jeg liker sommeren, men når det er overskyet og fuktig. Ikke så veldig glad i regn, men verre er egentlig sol og blå himmel. Torden er det beste. Men som vanlig er jeg litt fy fy 😛 man skal jo juble over blå himmel helst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 17.46):

Har hatt perioder med depresjon og står på antidepressiva. Fungerer godt i hverdagen med fast jobb og familie. Men nå som sommerferien nærmer seg, kjenner jeg depresjon-symptomer skikkelig på kroppen. Ekstremt trøtt, irritabel,nedstemt. Skjønner ikke hva som skjer med meg.. noen som har det på samme måte?

Kvinne 38 

Anonymkode: 1f7e1...cd0

Mange deprimerte synes ferier og høytider er verst, ofte knyttet til forventninger fra andre og evt også seg selv om at alt skal være så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var deprimert forrige sommer. Fant ikke glede ved noenting enda jeg var på favorittstedet mitt. Krysser fingre for denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 17.46):

Har hatt perioder med depresjon og står på antidepressiva. Fungerer godt i hverdagen med fast jobb og familie. Men nå som sommerferien nærmer seg, kjenner jeg depresjon-symptomer skikkelig på kroppen. Ekstremt trøtt, irritabel,nedstemt. Skjønner ikke hva som skjer med meg.. noen som har det på samme måte?

Kvinne 38 

Anonymkode: 1f7e1...cd0

Jeg kan også slite «den beste tiden.» Jeg ser fram til sommerferie «hele året», men blir gjerne mer urolig likevel.  Våkner tidlig, stresser med å utnytte tiden og gruer meg til jobb og høsten. Det skyldes nok forventninger, sammenlikning og mer tid til tankevirksomhet. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...