Gå til innhold

Depresjon og angst er vanlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

så vanlig at det ikke burde klassifiseres som sykdom. Nei, gi meg heller hardcore diagnoser så kan vi begynne å snakke om sykdom! 

Anonymkode: d3a7e...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

så vanlig at det ikke burde klassifiseres som sykdom. Nei, gi meg heller hardcore diagnoser så kan vi begynne å snakke om sykdom! 

Anonymkode: d3a7e...41a

Det er lidelse og funksjonsnedsettelse som definerer sykdom, ikke hvor vanlig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Nei ikke i den grad en del har. Jeg er ikke deprimert selv vil jeg si, den nye legen har sagt at jeg ikke virker deprimert, for jeg har energien og engasjement, det er bare litt snevert felt. Det er ensomheten som plager meg, og gjør meg nedstemt. Dårlig konsentrasjon pga manglende motivasjon og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er ikke selvsikker nok eller har tro nok på meg til å faktisk se en bestemt fremtid. Grunnen til at jeg har trodd jeg er deprimert er fordi jeg trodde det var så vanlig, men jeg har jo trodd jeg hadde psykose også. jeg har hatt depresjon, men da var jeg tenåring og spiste veldig usunt, kjente ikke meg selv, og var utmattet absolutt hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

så vanlig at det ikke burde klassifiseres som sykdom. Nei, gi meg heller hardcore diagnoser så kan vi begynne å snakke om sykdom! 

Anonymkode: d3a7e...41a

Nå må du vær vennlig og definere begrepet ditt ”hardcore diagnose” er ikke alvorlig depresjon hardcore nok for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Nei ikke i den grad en del har. Jeg er ikke deprimert selv vil jeg si, den nye legen har sagt at jeg ikke virker deprimert, for jeg har energien og engasjement, det er bare litt snevert felt. Det er ensomheten som plager meg, og gjør meg nedstemt. Dårlig konsentrasjon pga manglende motivasjon og jeg klarer ikke bestemme meg. Jeg er ikke selvsikker nok eller har tro nok på meg til å faktisk se en bestemt fremtid. Grunnen til at jeg har trodd jeg er deprimert er fordi jeg trodde det var så vanlig, men jeg har jo trodd jeg hadde psykose også. jeg har hatt depresjon, men da var jeg tenåring og spiste veldig usunt, kjente ikke meg selv, og var utmattet absolutt hele tiden. 

Høres ut som du har en god lege da? Dette kan du jo starte å jobbe med. :) Med god hjelp så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hender jo at depresjonene eller nedstemtheten er ett symptom på andre diagnoser..

Anonymkode: fa09b...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Duken skrev (På 20.6.2021 den 0.24):

Nå må du vær vennlig og definere begrepet ditt ”hardcore diagnose” er ikke alvorlig depresjon hardcore nok for deg? 

Hardcore asperger.

Anonymkode: 92e32...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...