Gå til innhold

Hypomani Kupton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mistenker at jeg er hypoman, men det kan også være andre grunner til at jeg føler det som jeg gjør. Ut i fra symptomene så ville vel enhver behandler ha sagt at dette er hypomani, men det er store ytre hendelser som også fint kan forklare symptomene. Så hva tenker du Kupton om dette? 

For ordens skyld, - der ble mistenkt bipolar lidelse for noen år siden, men det har blitt avkreftet. 

Symptomer:

Jeg er oppstemt og glad, mer vågal,, har mindre matlyst, føler meg litt i min egen boble, starter på nye prosjekter uten å bry meg om konsekvenser,  søvnen er endret, er leken, føler meg mer sensitiv for andres avvisning,men føler meg allikevel ovenpå, jeg føler meg entusiastisk, har endret sexlyst, kjeder meg lettere og bryr meg ikke noe særlig om mine nærmeste siden jeg har mer glede i å leve "det gode  liv".

Er litt redd for at jeg ikke klarer " å komme meg ned på bakken"  og roe meg ned til tross for store anstrengelser. Allikevel greier jeg å skjerpe meg en god del og opptre tilsynelatende bra når jeg er med mine nærmeste og ute blant folk ellers.. Det hadde jeg vel ikke klart i en hypomani?

 

Anonymkode: 3155a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

Dette er hypomani.

Hmm, jeg trodde ikke at jeg kunne skjerpe meg ute blant andre og opptre som normalt hvis det var hypomani?

Det har vart i ca. 2 måneder. Er det ikke litt for lenge?

Anonymkode: 3155a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hmm, jeg trodde ikke at jeg kunne skjerpe meg ute blant andre og opptre som normalt hvis det var hypomani?

Det har vart i ca. 2 måneder. Er det ikke litt for lenge?

Anonymkode: 3155a...7eb

Husk at det er forskjell på hypomani og mani. Hypomani betyr "under mani", og da har man helt klart mer kontroll. Men helt normal vil jeg tro er vanskelig å være. Som regel vil i alle fall dine nærmeste som kjenner deg til vanlig merke at du er litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (34 minutter siden):

Husk at det er forskjell på hypomani og mani. Hypomani betyr "under mani", og da har man helt klart mer kontroll. Men helt normal vil jeg tro er vanskelig å være. Som regel vil i alle fall dine nærmeste som kjenner deg til vanlig merke at du er litt annerledes. 

Jeg tror ikke at de har merket noe så enten er jeg god på å skjule det eller så er det rett og slett ikke hypomani i det hele tatt.. 

Anonymkode: 3155a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hmm, jeg trodde ikke at jeg kunne skjerpe meg ute blant andre og opptre som normalt hvis det var hypomani?

Det har vart i ca. 2 måneder. Er det ikke litt for lenge?

Anonymkode: 3155a...7eb

Jeg har vært hypoman i nesten 2 måneder og spesialisten som utredet meg sa det kunne skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Jeg savner det, jeg malte i huset og vasket rundt over alt med full musikk, jeg gikk ut på byen alene for jeg traff alltid på folk. Jeg danset og danset med ungene og kunne le og le, det var min man som sa jeg minnet om hans far som hadde BP. Han likte ikke at jeg var så tullete og tøysete, men ungene likte det da. Og sexen likte han nok ;) 

Nå er alt sånt borte, så rart. Kanskje det forsvinner med alderen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Jeg har vært hypoman i nesten 2 måneder og spesialisten som utredet meg sa det kunne skje. 

Har du samme symptomer som meg?

Anonymkode: 3155a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du samme symptomer som meg?

Anonymkode: 3155a...7eb

Ganske mange av de ja, men er vanskelig å roe meg rundt andre fordi jeg blir litt overstimulert. Bruker medisiner nå og er blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir også overstimulert når andre er rundt meg, men jeg bruker ikke medisiner.

Anonymkode: 3155a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...