Gå til innhold

Skjønnhetspleie og kleskjøp


Savannah

Anbefalte innlegg

Jeg tok fotpleie siste helg, og helgen før det fikk jeg øyebrynene fikset og fjernet hår fra hele ansiktet.  Da jeg tenkte å skrive om det her ble jeg litt betenkt for det er så mange som ikke har råd til slikt.

I februar bestemte jeg meg for å la være og kjøpe klær i et år.  Jeg hadde hjemmekontor og brukte klærne mine lite og jeg har fulle skap.  Dette har ingenting med min økonomi å gjøre, men miljøhensyn.  Jeg ønsker å se hvor mye jeg mangler til neste år og om det blir noe mer enn vanlig.  Så langt kan jeg tenke meg at undertøy, sokker, t-skjorter og nattøy blir det som jeg kommer til å kjøpe først.  

Jeg savner et sted å skravle om slike ting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (32 minutter siden):

Jeg tok fotpleie siste helg, og helgen før det fikk jeg øyebrynene fikset og fjernet hår fra hele ansiktet.  Da jeg tenkte å skrive om det her ble jeg litt betenkt for det er så mange som ikke har råd til slikt.

I februar bestemte jeg meg for å la være og kjøpe klær i et år.  Jeg hadde hjemmekontor og brukte klærne mine lite og jeg har fulle skap.  Dette har ingenting med min økonomi å gjøre, men miljøhensyn.  Jeg ønsker å se hvor mye jeg mangler til neste år og om det blir noe mer enn vanlig.  Så langt kan jeg tenke meg at undertøy, sokker, t-skjorter og nattøy blir det som jeg kommer til å kjøpe først.  

Jeg savner et sted å skravle om slike ting.  

Nå har jeg råd til slike ting om jeg vil, men det interesserer meg så lite at jeg ikke gjør det. :) Jeg kjøper også lite klær, men det betyr dessverre ikke at jeg sparer på det, for jeg syr snart det meste selv og det er ikke billig... Men veldig moro! :D

Jeg sliter mest sko tror jeg. Hadde et innkjøpsraid på sko for et par uker siden da det var salg på Eurosko her. Jobber på to steder og jeg trengte nye sandaler begge stedene, de gamle er sikkert 10 år, fjellskoene mine var ikke så gamle, men membranen var opptjafset så de suger vann så det ble et par nye fjellsko også. Har to par joggesko som jeg bruker til daglig, men begge parene har hull på tåa på venstre sko og det er liksom ikke helt greit å gå sånn når man er en godt voksen dame synes jeg. Så to par hverdagssko ble også med hjem. Nå antar jeg at jeg ikke trenger å kjøpe nye sko på mange år. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg tok fotpleie siste helg, og helgen før det fikk jeg øyebrynene fikset og fjernet hår fra hele ansiktet.  Da jeg tenkte å skrive om det her ble jeg litt betenkt for det er så mange som ikke har råd til slikt.

 

En kan bruke kredittkort hvis kontoen er tom.

Anonymkode: 0f755...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

Nå har jeg råd til slike ting om jeg vil, men det interesserer meg så lite at jeg ikke gjør det. :) Jeg kjøper også lite klær, men det betyr dessverre ikke at jeg sparer på det, for jeg syr snart det meste selv og det er ikke billig... Men veldig moro! :D

Fotpleie er godt og nødvendig for meg.  Hårfjerning også for etter overgangsalderen er det en del hårvekst i ansiktet som sjenerer meg.  Jeg har råd til dette, men vet ikke om det er stuerent på dol og diskutere slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (På 24.6.2021 den 0.18):

Fotpleie er godt og nødvendig for meg.  Hårfjerning også for etter overgangsalderen er det en del hårvekst i ansiktet som sjenerer meg.  Jeg har råd til dette, men vet ikke om det er stuerent på dol og diskutere slike ting.

Skulle det ikke være stuerent da? 

Jeg har ikke mye penger, men jeg tåler helt fint å lese hva andre bruker pengene sine på. :)

Jeg venter på moren min som har kjøpt to-tre nye bukser som er vide nok til å få over gips på foten min. Jeg gleder meg til å ha eget tøy på underkroppen min. Også håper jeg at venninnen min kan få stripet håret mitt om et par uker hvis jeg er kommet hjem. Har ikke fått det gjort på et par år nå. Jeg har ikke råd til at frisør gjør det, men venninnen min gjør en god jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er stuerent å diskutere slike ting på DOL.  Har faktisk ikke gjort verken det ene eller det andre siden før coronaepidemien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Savannah skrev (På 23.6.2021 den 17.53):

Jeg tok fotpleie siste helg, og helgen før det fikk jeg øyebrynene fikset og fjernet hår fra hele ansiktet.  Da jeg tenkte å skrive om det her ble jeg litt betenkt for det er så mange som ikke har råd til slikt.

I februar bestemte jeg meg for å la være og kjøpe klær i et år.  Jeg hadde hjemmekontor og brukte klærne mine lite og jeg har fulle skap.  Dette har ingenting med min økonomi å gjøre, men miljøhensyn.  Jeg ønsker å se hvor mye jeg mangler til neste år og om det blir noe mer enn vanlig.  Så langt kan jeg tenke meg at undertøy, sokker, t-skjorter og nattøy blir det som jeg kommer til å kjøpe først.  

Jeg savner et sted å skravle om slike ting.  

Jeg har levd slik i mange år. Har brukt klær som jeg har brukt siden videregående. Men hele greia kjennes litt dødfødt. Fordi det er bare å se på folk. Hjelper lite at så få av oss gjør det når så mange andre styres av sitt ego og skal ha nytt nytt nytt. Folk kaster sjampo og balsam som ikke er tømt også. «Nå er den nesten tom, kaster den jeg» 

Men ja jeg forstår deg. Har også fått grusomt fult skap pga unødvendig shopping. Har solgt masse da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...