Gå til innhold

Noen som faktisk vet hva en dose vaksine koster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare lurer på hvor høyt i kurs det enkelte mennesket står i Statens øyne. Også attpåtil 2 -TO- doser pr person da, gitt! Vi må være gull verdt, for det kanke være billig! 

Anonymkode: a9616...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare lurer på hvor høyt i kurs det enkelte mennesket står i Statens øyne. Også attpåtil 2 -TO- doser pr person da, gitt! Vi må være gull verdt, for det kanke være billig! 

Anonymkode: a9616...ac3

Det er hemmelig.

Anonymkode: cc5c2...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken vaksine? Vi har vel fått vaksinene gjennom EU selv om vi ikke er medlem i EU så sikkert samme pris som dem som er hemmelig men er 150-200 kroner per dose som er alt for billig egentlig og er veldig billig.

AstraZ selges for omtrent ingenting, men den er for dårlig for oss

Anonymkode: 6d556...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne opererer vel med en pris på 20 dollar per Pfizer-vaksine, det er kanskje grunn til å tro at den koster litt mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

EU betaler faktisk litt mindre fordi EU var med på å støtte BioNTechs utvikling. Vi betaler ca. 125 kr. per dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (33 minutter siden):

EU betaler faktisk litt mindre fordi EU var med på å støtte BioNTechs utvikling. Vi betaler ca. 125 kr. per dose. 

Isj, også jeg som trodde hu Erna ville spandere mer enn et par skarve hundrelapper på meg. Dette var skuffende. Svært skuffende. 

Anonymkode: a9616...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Isj, også jeg som trodde hu Erna ville spandere mer enn et par skarve hundrelapper på meg. Dette var skuffende. Svært skuffende. 

Anonymkode: a9616...ac3

Usaklig kommentar. Er det forsøk på humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (15 minutter siden):

Usaklig kommentar. Er det forsøk på humor?

Jeg trodde da det var åpenbart da jeg lagde tråden? 

Anonymkode: a9616...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg trodde da det var åpenbart da jeg lagde tråden? 

Anonymkode: a9616...ac3

Ikke ut fra overskriften i hvertfall. Man kunne faktisk tro du lurte på det du spurte om.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Isj, også jeg som trodde hu Erna ville spandere mer enn et par skarve hundrelapper på meg. Dette var skuffende. Svært skuffende. 

Anonymkode: a9616...ac3

Hun tenker nok hardt på hva hun må ut med hvis du i stedet blir syk og må ha intensivbehandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (19 timer siden):

EU betaler faktisk litt mindre fordi EU var med på å støtte BioNTechs utvikling. Vi betaler ca. 125 kr. per dose. 

Ja, jeg mener prisen på mRNA-vaksinene lå på 125-150 kr pr dose i Norge, omtrent det dobbelte i USA og Storbritannia og enda mer i Israel og UAE. Vaksinene fra AZ og JJ var en god del billigere, jeg mener det var 20-40 kr pr dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg mener prisen på mRNA-vaksinene lå på 125-150 kr pr dose i Norge, omtrent det dobbelte i USA og Storbritannia og enda mer i Israel og UAE. Vaksinene fra AZ og JJ var en god del billigere, jeg mener det var 20-40 kr pr dose. 

Det var det samme jeg fant ut når jeg googlet.

Jeg er overrasket over hvor billig det er sammenlignet med for eksempel vanlig allergimedisin (kr 200,- for 30 piller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det var det samme jeg fant ut når jeg googlet.

Jeg er overrasket over hvor billig det er sammenlignet med for eksempel vanlig allergimedisin (kr 200,- for 30 piller)

Ja, men husk at med allergimedisin går det aller meste av pengene til apoteket. Kostnaden for å lage 30 tabletter er ca 10 kr. Sånn er det i Norge med alle reseptfrie medisiner der apoteket kan ta den prisen de vil (det er ikke regulert sånn som det er med medisiner på resept). 

Men det er klart at de som lager vaksiner prioriterer de landene som betaler best. Derfor har vaksineringen kommet mye lengre i Israel, UAE, USA og Storbritannia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...