Gå til innhold

Regnes Moderna å være like effektivt som Phizer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper det. 

Anonymkode: 88978...3c2

Håper jeg og, har fått Moderna og stoler på den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Minst like effektiv. Den er omtrent identisk med Pfizer, men høyere dose. 

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, det skal den være. Jeg fikk andre dose på formiddagen i dag. Jeg ble litt mer uggen denne gangen. Fikk hodepine først og nå i kveld fryser jeg inn til beina. Vil ikke si jeg er dårlig akkurat, men har dratt med meg dyna i stua nå nettopp og det var deilig å få varmet seg litt under den. 

Sier hun som vanligvis klager over svettetokter 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (18 timer siden):

I følge legemiddelverket gir Moderna 94,1% beskyttelse etter 2.dose mens Pfizer gir 95%.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/fakta-om-godkjente-koronavaksiner#comirnaty-(biontech-og-pfizer)-

Det kan absolutt kalles «like bra» etter min mening. 😊 Jeg har fått Pfizer, sønnen min og mannen min Moderna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (13 minutter siden):

Det kan absolutt kalles «like bra» etter min mening. 😊 Jeg har fått Pfizer, sønnen min og mannen min Moderna. 

Enig. Helt likt her, bortsett fra at junior har fått Pfizer. Ingen av oss gamle som er ferdige, merket noe i det hele tatt etter noen av dosene, bortsett fra litt ømhet i armen dagen etter. 

Folk sier at reaksjon på vaksinen betyr at immunsystemet er godt. Men jeg er nesten aldri syk, så jeg velger å tro at det motsatte ikke gjelder. Hmf - det er sikkert noe de finner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

laban skrev (3 minutter siden):

Folk sier at reaksjon på vaksinen betyr at immunsystemet er godt. Men jeg er nesten aldri syk, så jeg velger å tro at det motsatte ikke gjelder. Hmf - det er sikkert noe de finner på. 

 

Jeg fikk ømhet og muskelverk etter moderna. Det kom dagen etter og varte til jeg sovnet om kvelden. Jeg antar jeg fikk litt feber også, men det sjekket jeg ikke med termometer. Jeg fikk det på både dose 1 og 2. De fleste jeg kjenner fikk ikke det.

Anonymkode: e966c...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
morsan skrev (1 time siden):

Det kan absolutt kalles «like bra» etter min mening. 😊 Jeg har fått Pfizer, sønnen min og mannen min Moderna. 

Ja det er jeg enig i. Tenkte bare det generelt var bedre med fakta istedenfor synsing siden ts virket usikker, derfor link med informasjon. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 time siden):

Enig. Helt likt her, bortsett fra at junior har fått Pfizer. Ingen av oss gamle som er ferdige, merket noe i det hele tatt etter noen av dosene, bortsett fra litt ømhet i armen dagen etter. 

Folk sier at reaksjon på vaksinen betyr at immunsystemet er godt. Men jeg er nesten aldri syk, så jeg velger å tro at det motsatte ikke gjelder. Hmf - det er sikkert noe de finner på. 

Ja, det siste der har jeg lurt på også. Foreløpig bare én dose her og var kun litt øm på stikkstedet første natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Ja det er jeg enig i. Tenkte bare det generelt var bedre med fakta istedenfor synsing siden ts virket usikker, derfor link med informasjon. 😊

Helt enig :) Jeg _trodde_ det var like bra, men greit å få det bekreftet svart på hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Jeg fikk ømhet og muskelverk etter moderna. Det kom dagen etter og varte til jeg sovnet om kvelden. Jeg antar jeg fikk litt feber også, men det sjekket jeg ikke med termometer. Jeg fikk det på både dose 1 og 2. De fleste jeg kjenner fikk ikke det.

Anonymkode: e966c...91b

Den eneste jeg kjenner hvor jeg har fått med meg at hun ble temmelig dårlig etter vaksinen, omtrent som en kortvarig influensa, var ei som rakk å få Astra Zeneca. Hun hadde attpåtil hatt covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
morsan skrev (På 27.6.2021 den 19.33):

Den eneste jeg kjenner hvor jeg har fått med meg at hun ble temmelig dårlig etter vaksinen, omtrent som en kortvarig influensa, var ei som rakk å få Astra Zeneca. Hun hadde attpåtil hatt covid. 

Både samboer og jeg ble dårlig etter andre dose med moderna. Det varte i 1,5 døgn. Hodepine, kvalme , trøtt, vondt i kroppen, frysninger samtidig som kroppen kokte. Følte det som en influensa. Vi er veldige sjelden syk, men nå ble vi det. Heldigvis varte det ikke så lenge da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 timer siden):

Både samboer og jeg ble dårlig etter andre dose med moderna. Det varte i 1,5 døgn. Hodepine, kvalme , trøtt, vondt i kroppen, frysninger samtidig som kroppen kokte. Følte det som en influensa. Vi er veldige sjelden syk, men nå ble vi det. Heldigvis varte det ikke så lenge da :)

Andre dose først i august her, så gjenstår å se. Men det der høres jo absolutt overkommelig ut. :) Særlig mtp at det har vært absolutt null forkjølelsen ila pandemien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Moderna. Merket ingenting etter første dose bortsett fra litt øm i armen. Etter andre dose våknet jeg neste natt og var så varm at jeg måtte legge meg oppå dyna. Men kvelden før hadde jeg vært ute en tur, så det hjalp sikkert ikke på det heller. Nå noen dager etter er formen helt bra og jeg har heller ikke vondt i armen. 

Synes bivirkningene for min del har vært relativt uskyldige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (5 timer siden):

Andre dose først i august her, så gjenstår å se. Men det der høres jo absolutt overkommelig ut. :) Særlig mtp at det har vært absolutt null forkjølelsen ila pandemien. 

Ja, vi klarte å komme oss på ferie til tross for dette:) I går var første dagen vi følte oss helt fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (8 timer siden):

Jeg har fått en varm, litt rød, hevelse på stikkstedet nå en uke etter vaksinen. 

@kupton er det vanlig å få dette så lenge etter vaksinen er satt? Jeg trodde egentlig det men tenkte å sjekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (28 minutter siden):

@kupton er det vanlig å få dette så lenge etter vaksinen er satt? Jeg trodde egentlig det men tenkte å sjekke. 

Det røde blir større, og det er «sprengt» - som et kraftig stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...