Gå til innhold

Jeg blir så stresset av mamma at det er vondt å være i nærheten av henne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig? Er på ferie og hadde tenkt å bli en stund men skal faktisk dra igjen allerede nesten uke så skal jeg komme tilbake når store deler av slekten skal samles i bursdager. Jeg orker rett og slett ikke å ha henne i nærheten. Det blir evig mas. Hun sier alltid hvordan jeg bør gjøre ting, skal gjerne gjøre om på litt og spør ofte om mye hjelp. Jeg er jo med og gjør husarbeid og har tatt på meg å være med å hjelpe til med ting, men det tar liksom aldri slutt! Jeg klarer ikke slappe av noen gang fordi hun kan ringe når som helst og spørre om jeg kan gjøre ting, hører om jeg kunne vært fort på butikken, om jeg kunne sett etter om.... ja :( 
Skal vi noe sammen tar det en evighet å komme i gang fordi hun alltid glemmer noe (hun har vært slik hele livet så er ikke Alzheimers). Skal vi avgårde snur vi så og si hele tiden fordi hun må sjekke om hun låste døren eller glemte lommeboken/mobilen sin eller leppepomaden. Men verst er dette med at hun hele tiden sier hva jeg bør og «skal du ikke heller...» 

Har så lyst å bare skrike «kan du holde kjeft snart?!» men det skaper bare dårlig stemning, så jeg drar igjen i stedet så får jeg heller komme tilbake senere i sommer. 
Er dette vanlig? Eller er jeg dårlig? Eller ville dere også blitt slitne av dette?

Anonymkode: 295a4...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres ikke ut som om dette handler om deg, men at hun er opptatt av å sjekke og dobbeltsjekke at ting blir gjort? Det kan være litt slitsomt, ja, men hvorfor ta deg nær av det, det er jo bare slik hun er. Hun kritiserer deg ikke, hun kommer ikke med stygge kommentarer om deg, hun mobber ikke, hun hakker ikke, men det virker som om hun er usikker og må sjekke at alt blir gjort.

Anonymkode: f8550...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Det er nok ikke så uvanlig at voksne barn blir sliten/stressa av foreldrene sine. Syns ikke det er dårlig av deg å dra, nei, det du beskriver er jo ikke særlig til ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...