Gå til innhold

Rimi-Hagen om politikk, kjærlighet og «navere»: – Det er litt spesielt å forlange at naboen din skal betale for deg, fordi du selv ikke gidder å stå opp om morgenen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.dn.no/magasinet/marked/stein-erik-hagen/stein-erik-hagen-om-politikk-kjarlighet-og-navere-det-er-litt-spesielt-a-forlange-at-naboen-din-skal-betale-for-deg-fordi-du-selv-ikke-gidder-a-sta-opp-om-morgenen/2-1-1033003

I tilfelle du trengte flere grunner til å ikke stemme Høyre. Her er deres viktigste støttespiller. Han har hytte på Aker Brygge fordi han ikke gidder dra hjem til Holmenkollen hver kveld. Dessuten mener han at syke og arbeidsløse folk er late.

Når rike mennesker sier at velferdsordninger ikke er bærekraftig, så mener de egentlig at de som sitter nederst med bordet ikke er bærekraftige.

Anonymkode: d39b0...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

https://www.dn.no/magasinet/marked/stein-erik-hagen/stein-erik-hagen-om-politikk-kjarlighet-og-navere-det-er-litt-spesielt-a-forlange-at-naboen-din-skal-betale-for-deg-fordi-du-selv-ikke-gidder-a-sta-opp-om-morgenen/2-1-1033003

I tilfelle du trengte flere grunner til å ikke stemme Høyre. Her er deres viktigste støttespiller. Han har hytte på Aker Brygge fordi han ikke gidder dra hjem til Holmenkollen hver kveld. Dessuten mener han at syke og arbeidsløse folk er late.

Når rike mennesker sier at velferdsordninger ikke er bærekraftig, så mener de egentlig at de som sitter nederst med bordet ikke er bærekraftige.

Anonymkode: d39b0...128

Hvis du ikke respekterer meg som naver, så respekterer jeg ikke deg som homofil! Aldri hørt på maken

 

Anonymkode: 93ed8...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Stemte Høyre ved forrige valg. Det gjør jeg ikke igjen.

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ingen er fullstendig ubrukelig. Man kan brukes som dårlig eksempel. Folk som uttaler seg slik, i tillegg uten å selv være i situasjonen er et perfekt eksempel. Jeg er nesten glad for at jeg har såkalt vanlig økonomi, for noen ganger virker det som at rikdom er veldig fordummende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (7 minutter siden):

Stemte Høyre ved forrige valg. Det gjør jeg ikke igjen.

Her må man holde tunga rett i munnen og skille mellom personen S. E. Hagen og det politiske partiet Høyre 😊

Sikkert noen likhetstrekk, men partiet har ikke samme meninger som Hagen i alt -og motsatt. 

(Bare sier det sånn i tilfelle grunnen til at du ikke vil stemme Høyre er utsagnene til Hagen).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anbru skrev (43 minutter siden):

Her må man holde tunga rett i munnen og skille mellom personen S. E. Hagen og det politiske partiet Høyre 😊

Sikkert noen likhetstrekk, men partiet har ikke samme meninger som Hagen i alt -og motsatt. 

(Bare sier det sånn i tilfelle grunnen til at du ikke vil stemme Høyre er utsagnene til Hagen).  

Men Hagen har støttet Høyre med millioner. Og neppe fordi han er snill.

Anonymkode: d39b0...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Anbru skrev (1 time siden):

Her må man holde tunga rett i munnen og skille mellom personen S. E. Hagen og det politiske partiet Høyre 😊

Sikkert noen likhetstrekk, men partiet har ikke samme meninger som Hagen i alt -og motsatt. 

(Bare sier det sånn i tilfelle grunnen til at du ikke vil stemme Høyre er utsagnene til Hagen).  

Lundby i Høyre er litt som Hagen, på en lettere måte. Hun er veldig på å kutte og begrense velferden.

Hagen er en dust, som ikke skjønner noe som helst. Klyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Anbru skrev (2 timer siden):

Her må man holde tunga rett i munnen og skille mellom personen S. E. Hagen og det politiske partiet Høyre 😊

Sikkert noen likhetstrekk, men partiet har ikke samme meninger som Hagen i alt -og motsatt. 

(Bare sier det sånn i tilfelle grunnen til at du ikke vil stemme Høyre er utsagnene til Hagen).  

Neida, det er langt flere grunner bak til at jeg har bestemt meg for å slutte å stemme Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ikke respekterer meg som naver, så respekterer jeg ikke deg som homofil! Aldri hørt på maken

 

Anonymkode: 93ed8...f2a

Hvorfor synes du det var så ille å si? 

Anonymkode: a6295...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er skjult bak betalingsmur, så.jeg ser bare et sitat uten kontekst.

Snakker han om navere generelt? Kan noen som abonnerer på dn svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor synes du det var så ille å si? 

Anonymkode: a6295...131

Kan det være AB, mener det finnes andre grunner enn giddalaushet til at folk havner på NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty skrev (14 minutter siden):

Kan det være AB, mener det finnes andre grunner enn giddalaushet til at folk havner på NAV?

Jeg fant ut at det. Hagen snakker om ungdom som planlegger at de skal gå på NAV.

Han snakker ikke om alle på trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Grendel skrev (20 minutter siden):

Jeg fant ut at det. Hagen snakker om ungdom som planlegger at de skal gå på NAV.

Han snakker ikke om alle på trygd.

Ok, det var da enda bra. Da trekker jeg klyse karakteristikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (37 minutter siden):

Jeg fant ut at det. Hagen snakker om ungdom som planlegger at de skal gå på NAV.

Han snakker ikke om alle på trygd.

Typisk nettaviser. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 timer siden):

Artikkelen er skjult bak betalingsmur, så.jeg ser bare et sitat uten kontekst.

Snakker han om navere generelt? Kan noen som abonnerer på dn svare på det?

Systemet er altså ikke bærekraftig fordi folk er "for late", mens Hagen henger i stroppen for å slippe å betale skatt.

Selv har Hagen overført eierandelene i familieselskapet Canica til datteren sin, som har flyttet til Sveits. I 2020 ble utbyttet på 300 millioner kroner sendt til fjellandet. Canica og andre Hagen-selskaper hadde de siste seks årene da overført rundt 1,5 milliarder utbyttekroner til Sveits, ifølge E24. Men å rette fingeren mot vanlige arbeidsfolk og sjuke, det har han ingen problemer med.
https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2021/07/09/la-dem-spise-kake/

Det kan være måter å vri seg unna skatten som ikke lovverket klarer å fange opp. Men det forteller mye holdningen til samfunnet. Skatteunndragelse blant rike er et internasjonalt problem. 

Husker Hagen var på Senkveld og snakket om at han hadde fått god legehjelp i USA. Det er lett for deg, sa Harald, ikke alle har så mange penger som deg og kan reise til USA. Hagen svarte: men da kan man bare selge en av hyttene sine.

Vi husker også da han kom med sitt sparetips om å sende skjorter til skreddere i England for å skifte snipp.

For en virkelighetsfjern fjott.

Anonymkode: f36d7...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Systemet er altså ikke bærekraftig fordi folk er "for late", mens Hagen henger i stroppen for å slippe å betale skatt.

Selv har Hagen overført eierandelene i familieselskapet Canica til datteren sin, som har flyttet til Sveits. I 2020 ble utbyttet på 300 millioner kroner sendt til fjellandet. Canica og andre Hagen-selskaper hadde de siste seks årene da overført rundt 1,5 milliarder utbyttekroner til Sveits, ifølge E24. Men å rette fingeren mot vanlige arbeidsfolk og sjuke, det har han ingen problemer med.
https://www.dagsavisen.no/debatt/leder/2021/079/09/la-dem-spise-kake/

Det kan være måter å vri seg unna skatten som ikke lovverket klarer å fange opp. Men det forteller mye holdningen til samfunnet. Skatteunndragelse blant rike er et internasjonalt problem. 

Husker Hagen var på Senkveld og snakket om at han hadde fått god legehjelp i USA. Det er lett for deg, sa Harald, ikke alle har så mange penger som deg og kan reise til USA. Hagen svarte: men da kan man bare selge en av hyttene sine.

Vi husker også da han kom med sitt sparetips om å sende skjorter til skreddere i England for å skifte snipp.

For en virkelighetsfjern fjott.

Anonymkode: f36d7...001

Jeg er i grunnen enig. Når jeg leser hele artikkelen fremstår han som en parodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Han virker noe selvsentrert i sin egen lille boble.

 

For en latterlig figur.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...