Gå til innhold

Kvinnelig hårtap


Marye

Anbefalte innlegg

Hvilke midler hjelper mot kvinnelig hårtap? Jeg mister et helt massivt med hår

ganske merkelig for pleid å ha tykt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Marye skrev (På 14.7.2021 den 16.34):

Hvilke midler hjelper mot kvinnelig hårtap? Jeg mister et helt massivt med hår

ganske merkelig for pleid å ha tykt hår

Handler ofte om hormoner. Og/eller stressmodus påkjenninger for kroppen. Når dette stabiliseres, vokser også håret igjen er min erfaring. Jeg har mistet store mengder hår i tre episoder i livet mitt. Psykisk sykdom med angst/stress og sf i ungdommen. I barsel og lang periode med amming av barn og nå pga hormonspiral. Håret har nå såvidt begynt å gro igjen uten å falle av i store dotter i dusjen 3 uker etter jeg fikk spiralen fjernet.

Anonymkode: e3ee2...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (På 14.7.2021 den 16.34):

Hvilke midler hjelper mot kvinnelig hårtap? Jeg mister et helt massivt med hår

ganske merkelig for pleid å ha tykt hår

Kan vere overgangsalder dersom du er der aldersmessig. Håret blir tynnere, også kvart hårstrå blir tynnere då. Men eg vil tru at dersom du misser håret i dotter, så er det ei eller anna påkjenning du har vore utsett for. Då vil som regel håret komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...