Gå til innhold

Global oppvarming og klimakrise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tviler ikke et sekund på at det skjer, men jeg tviler på om det er menneskeskapt. Jorden og universet for øvrig lever sitt eget liv, og jeg vil tro at det er lite noen milliarder mennesker kan påvirke det. Sykluser mellom istid og trope har det vært hele tiden feks. Det er funnet rester av tropisk klima på polene. 

Kjør debatt! 

Anonymkode: 88613...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg tviler ikke på at det er menneskeskapt. Vil tro de som har greie på dette, vet hva de snakker om etter årevis med studier. Men det kan sikkert forekomme tilfeldige variasjoner, men det er ikke det vi ser nå. Kloden kan bli ubeboelig flere steder. Vann vil komme i store mengder der man ikke trenger det, og tørke der det allerede er tørt. Vi ser grader på rundt 50 i Canada. Ville skogbranner over mange skoger. Nei, jeg er ikke mye til optimist. Dette går til helvete. Men det tar sikkert litt tid, så det blir verst for de som ikke er født enda og de som er unge nå. Så gjelder det da å se om egoismen råder, eller om verdenssamfunnet klarer å snu dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (16 minutter siden):

Så gjelder det da å se om egoismen råder, eller om verdenssamfunnet klarer å snu dette. 

Går det til helvete som du sier så er det ihvertfall egoistisk å sette unger til verden. Tvangssterilisering i visse land kunne vært en start.

Anonymkode: 88613...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går det til helvete som du sier så er det ihvertfall egoistisk å sette unger til verden. Tvangssterilisering i visse land kunne vært en start.

Anonymkode: 88613...fda

Ideellt sett hadde  det hadde gjort seg med færre nye verdensborgere. hvis det kunne skje frivillig. Men tvang er groteskt. Men det er en menneskerett å få barn. Mange i fattige u-land får mange barn slik at noen skal vokse opp og forsørge de når det blir eldre. Det finnes ikke gamlehjem, og velferdsstat i feks Somalia. Uansett er det ikke u-land som forurenser mest, det er vesten, og up and comming land som kina og india.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...