Gå til innhold

Stoppe menstruasjon hos jente med ME?


Eterg

Anbefalte innlegg

Datteren min på 19 år er alvorlig ME-syk. Under menstruasjonsperioden (ca 7 dgr) og ca 1 uke etterpå er hun enda sykere enn vanlig, og jeg lurer på om det finnes en måte å stoppe menstruasjonen på?

Hun har ikke vært seksuelt aktiv hittil, og har ikke behov for prevensjon av den grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eterg skrev (28 minutter siden):

Datteren min på 19 år er alvorlig ME-syk. Under menstruasjonsperioden (ca 7 dgr) og ca 1 uke etterpå er hun enda sykere enn vanlig, og jeg lurer på om det finnes en måte å stoppe menstruasjonen på?

Hun har ikke vært seksuelt aktiv hittil, og har ikke behov for prevensjon av den grunn.

 

P-piller er et godt hjelpemiddel i slike situasjoner selv om hun primært ikke har behov for prevensjon akkurat nå. Datteren min var vel 17-18 da hun gikk til legen for å få noe mot voldsomme menssmerter og hun fikk p-piller, det har fungert utmerket for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt p-stav i nesten tre år. Har bare hatt blødninger noen få ganger. Men har jo ikke vært eggløsning i den forbindelse likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg bruker p.sprøyte, men er vel på tide å slutte snart. Det har stoppet mensen hos meg som jeg hadde store plager med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...