Gå til innhold

Hvorfor tar folk på seg «æren» som den ville og impulsive?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Sendte en snap av noen dyr hvor ene var helt rolig og andre ville leke og bare var helt vill. Så får jeg til svar fra ei venninne at «deg og meg jo» og så forstod jeg ikke helt, så forklarte hun at jeg er den rolige og avbalanserte :( jeg blir helt desperat etter å finne på noe så jeg ikke fremstår så rolig :( jeg synes det er flaut 😢 jeg er så lei av å hele tiden bli tildelt egenskaper jeg ikke vil ha! Jeg vil ikke være hun rolige! Kjedelig!!! Men det virker så umulig å forandre det! Jeg liker ikke noen av karaktertrekkene mine! Så jeg føler jeg må spille skuespill hele tiden, jeg har det ikke så gøy sammen med folk egentlig, fordi jeg hele tiden må tenke ut noe å si og intenst følge med så jeg ikke faller ut. Skulle ønske jeg likte meg selv bedre, men jeg hater så karakteren min! Stille, tenkende, introvert, forsiktig! Bare kjipe og kjedelige egenskaper. Grå mus egenskaper!!! 💔 har lyst å ta ecstasy i kveld og pule, men den følelsen om jeg blir behandla som søppel etterpå .. ikke bra det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fint å være rundt folk som er rolige og avbalanserte, synes jeg. Ellers så synes jeg du bør jobbe litt med å bli glad i deg selv. Du snakker ofte veldig stygt om deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Humlesurr skrev (13 minutter siden):

Det er fint å være rundt folk som er rolige og avbalanserte, synes jeg. Ellers så synes jeg du bør jobbe litt med å bli glad i deg selv. Du snakker ofte veldig stygt om deg selv. 

Jaja, men rolig og balansert er så kjedelig synes jeg. Ei som aldri har drama i livet, sier lite, vil liksom bare ta det med ro. Grunnen til at jeg ikke har drama er jo fordi jeg har lite folk i mitt nettverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Humlesurr skrev (49 minutter siden):

Det er fint å være rundt folk som er rolige og avbalanserte, synes jeg. Ellers så synes jeg du bør jobbe litt med å bli glad i deg selv. Du snakker ofte veldig stygt om deg selv. 

Men jeg vet ikke hvordan andre ser på meg. Jeg føler jeg beundrer feil menn. Menn som jeg ber om trøbbel for. Ikke noe jeg vet, men jeg føler jeg tiltrekker meg menn som ser meg som bimbo. Jeg mister lysten, musa blir tørr når de skal holde på sånn. Hadde han fyren likt meg på ordentlig hadde han vært mer sjenert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Humlesurr skrev (52 minutter siden):

Men hvorfor vil du ha drama? 

Jeg vil ikke ha drama. Men en del av det daglige pratet til folk handler om hva folk har gjort. Altså de har ting som skjer i livene sine. Jeg har liksom ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (40 minutter siden):

Jeg vil ikke ha drama. Men en del av det daglige pratet til folk handler om hva folk har gjort. Altså de har ting som skjer i livene sine. Jeg har liksom ikke det. 

Jeg lever et stille og rolig liv, hater å stikke meg ut, er introvert og samler krefter når jeg er alene og blir sliten av å være sammen med mange andre på en gang. Og jeg trives veldig godt sånn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (48 minutter siden):

Jeg vil ikke ha drama. Men en del av det daglige pratet til folk handler om hva folk har gjort. Altså de har ting som skjer i livene sine. Jeg har liksom ikke det. 

Sånn å forstå ja. Ja, det er vondt når man ikke har jobb eller studier å vise til/prate om. Hva man jobber som er jo gjerne det første man blir spurt om når man møter nye mennesker. Da er det fort at man føler seg utenfor… 

 

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Jeg lever et stille og rolig liv, hater å stikke meg ut, er introvert og samler krefter når jeg er alene og blir sliten av å være sammen med mange andre på en gang. Og jeg trives veldig godt sånn. :) 

Akkurat sånn er jeg og! Og deg er fint når man er fornøyd med det, men hvis man kanskje ønsker at det var annerledes så kan det oppleves vondt. 
Tror det er lurt å tenke gjennom hva man selv har behov for og hva man ønsker. Og noen ganger må man nok jobbe litt med å godta at egne behov/ønsker skiller seg fra mengden. Feks hvis man trives veldig godt alene, men ønsker å være sosial fordi det er det som er forventet. Det kan ta litt tid å finne styrke til å si nei til det sosiale for å være mer alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke ha drama. Men en del av det daglige pratet til folk handler om hva folk har gjort. Altså de har ting som skjer i livene sine. Jeg har liksom ikke det. 

Du snakker hele tiden nedlatende om "kjedelige folk". De er ikke interessante nok eller bra nok for deg.

Anonymkode: b94fc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Humlesurr skrev (1 time siden):

Sånn å forstå ja. Ja, det er vondt når man ikke har jobb eller studier å vise til/prate om. Hva man jobber som er jo gjerne det første man blir spurt om når man møter nye mennesker. Da er det fort at man føler seg utenfor… 

 

Akkurat sånn er jeg og! Og deg er fint når man er fornøyd med det, men hvis man kanskje ønsker at det var annerledes så kan det oppleves vondt. 
Tror det er lurt å tenke gjennom hva man selv har behov for og hva man ønsker. Og noen ganger må man nok jobbe litt med å godta at egne behov/ønsker skiller seg fra mengden. Feks hvis man trives veldig godt alene, men ønsker å være sosial fordi det er det som er forventet. Det kan ta litt tid å finne styrke til å si nei til det sosiale for å være mer alene. 

Ja men jeg bare hater at jeg er sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du snakker hele tiden nedlatende om "kjedelige folk". De er ikke interessante nok eller bra nok for deg.

Anonymkode: b94fc...061

Hæ? Hvor har jeg nevnt det nå? Jeg driver å prøver å bli mer interessert i folk. Jeg har ikke satt meg selv over andre hvis det er det du tror 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Hæ? Hvor har jeg nevnt det nå? Jeg driver å prøver å bli mer interessert i folk. Jeg har ikke satt meg selv over andre hvis det er det du tror 

"Så har vi disse irriterende kjedelige, som jeg knapt ofrer en tanke, disse er nok typisk nok ikke ute etter bare sex. Disse hadde nok vært der for meg til og med om jeg sier jeg har Asperger."

"Jeg har en og annen kjedelige fyr som hinter om oppmerksomheten min. Slik plagsom mygg bare."

"Ja selvsagt er det bare kjedelige menn som aksepterer aspergere"

Anonymkode: b94fc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

"Så har vi disse irriterende kjedelige, som jeg knapt ofrer en tanke, disse er nok typisk nok ikke ute etter bare sex. Disse hadde nok vært der for meg til og med om jeg sier jeg har Asperger."

"Jeg har en og annen kjedelige fyr som hinter om oppmerksomheten min. Slik plagsom mygg bare."

"Ja selvsagt er det bare kjedelige menn som aksepterer aspergere"

Anonymkode: b94fc...061

Ja skal jeg tvinge meg til å like de der? Hvorfor kan andre gå for de som gjør musa våt mens jeg må tvinge meg til å like de stille? Æsj. Jeg vil ikke være stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (12 minutter siden):

Ja skal jeg tvinge meg til å like de der? Hvorfor kan andre gå for de som gjør musa våt mens jeg må tvinge meg til å like de stille? Æsj. Jeg vil ikke være stille

Du oppfører deg som en ufyselig drittunge.

Anonymkode: b94fc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du oppfører deg som en ufyselig drittunge.

Anonymkode: b94fc...061

Fordi at..? Jeg ikke liker de som ligne meg selv? Derfor prøver jeg å forandre meg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Fordi at..? Jeg ikke liker de som ligne meg selv? Derfor prøver jeg å forandre meg da!

Hvordan du snakker om andre.

Anonymkode: b94fc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstår ofte som en tenåring slik du skriver om deg selv  og om dine omgivelser. Veldig mye umodent og rare holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (1 time siden):

Du framstår ofte som en tenåring slik du skriver om deg selv  og om dine omgivelser. Veldig mye umodent og rare holdninger. 

Kanskje jeg er underutviklet mentalt da? Er ikke det typisk autisme da? Kanskje ikke rart når jeg ikke får oppleve det andre gjør. Har hele tiden måttet tenke meg så om, hele tiden blitt fortalt hva jeg bør og ikke bør og nå føler jeg at jeg har gått glipp av mye i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Kanskje jeg er underutviklet mentalt da? Er ikke det typisk autisme da? Kanskje ikke rart når jeg ikke får oppleve det andre gjør. Har hele tiden måttet tenke meg så om, hele tiden blitt fortalt hva jeg bør og ikke bør og nå føler jeg at jeg har gått glipp av mye i livet. 

Å oppføre seg som en tenåring er ikke typisk Asperger nei. At du mangler livserfaring er noe annet enn å oppføre seg på den måten som du gjør. 

Du må ikke tenke deg om så nøye som du gjør. Altså folk flest tenker ikke så mye over om akkurat du er en stille eller høylytt person. Menn flest ser ikke på kvinner som en bimbo eller bruksgjenstand. Du beskriver jo tenåringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...