Gå til innhold

AP og lavt blodtrykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror ikke det er en så god kombo siden AP setter ned blodtrykket ytterligere. Er det ikke sånn da? Jeg har lavt bt i utgangspunktet og bil altså ikke at det skal bli enda lavere pga AP. Så da får jeg leve uten AP. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke det er en så god kombo siden AP setter ned blodtrykket ytterligere. Er det ikke sånn da? Jeg har lavt bt i utgangspunktet og bil altså ikke at det skal bli enda lavere pga AP. Så da får jeg leve uten AP. 

Anonymkode: 39580...392

Psykiateren min sa at det ikke senket blodtrykket så mye, bare litt. Hva nå enn det betyr, har jo lavt blodtrykk jeg og og tar ap. Var redd pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Psykiateren min sa at det ikke senket blodtrykket så mye, bare litt. Hva nå enn det betyr, har jo lavt blodtrykk jeg og og tar ap. Var redd pga det. 

Vet. Virker som om legene ikke gidder å bry seg om det blodtrykket som er for lavt. Det er kun det høye som er verdig behandling. Men forskningen går vel stadig fremover, og plutselig ser de om noen år at lavt blodtrykk er skadelig og livsfarlig og setter i gang behandling. Med påfølgende beklagelser for at lavt blodtrykk har vært et forsømt felt i alle år. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet. Virker som om legene ikke gidder å bry seg om det blodtrykket som er for lavt. Det er kun det høye som er verdig behandling. Men forskningen går vel stadig fremover, og plutselig ser de om noen år at lavt blodtrykk er skadelig og livsfarlig og setter i gang behandling. Med påfølgende beklagelser for at lavt blodtrykk har vært et forsømt felt i alle år. 

Anonymkode: 39580...392

Ja det kan jo ikke være bra å gå med så lavt blodtrykk, men det er jo ingen behandling for det. Men legene tar det ikke på alvor nei, man skal bare gå rundt med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det kan jo ikke være bra å gå med så lavt blodtrykk, men det er jo ingen behandling for det. Men legene tar det ikke på alvor nei, man skal bare gå rundt med det. 

Ja, man skal visst det. Men det fører til begrenset livsglede å ha det sånn, så veldig rart at de ikke tar det mer på alvor. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, man skal visst det. Men det fører til begrenset livsglede å ha det sånn, så veldig rart at de ikke tar det mer på alvor. 

Anonymkode: 39580...392

Ja det begrenser livsgleden, det er jo en plage å ha det sånn. Men de kan vel ikke gjøre noe med det da, skulle jo fantes medisiner for for lavt blodtrykk også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja det begrenser livsgleden, det er jo en plage å ha det sånn. Men de kan vel ikke gjøre noe med det da, skulle jo fantes medisiner for for lavt blodtrykk også. 

Ja. Moren min gikk på blodtrykkssenkende medisin under svangerskapet med meg, så tror jeg har kronisk lavt blodtrykk p g a det. Og når legen måler blodtrykket mitt pumper han trykket ut av meg sånn at det blir enda lavere. Hører sånn hveselyd, og lurer på hvorfor han gjør det når trykket er lavt i utgangspunktet. Tror han vil at jeg skal krepere. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Moren min gikk på blodtrykkssenkende medisin under svangerskapet med meg, så tror jeg har kronisk lavt blodtrykk p g a det. Og når legen måler blodtrykket mitt pumper han trykket ut av meg sånn at det blir enda lavere. Hører sånn hveselyd, og lurer på hvorfor han gjør det når trykket er lavt i utgangspunktet. Tror han vil at jeg skal krepere. 

Anonymkode: 39580...392

Pumper trykket ut av deg? Det forsto jeg ikke. Men når jeg måler blodtrykket flere ganger etter hverandre blir det lavere og lavere for hver gang, det er skummelt å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Pumper trykket ut av deg? Det forsto jeg ikke. Men når jeg måler blodtrykket flere ganger etter hverandre blir det lavere og lavere for hver gang, det er skummelt å se på. 

Han tapper ut lufta/trykket i meg. Det er lett å høre. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han tapper ut lufta/trykket i meg. Det er lett å høre. 

Anonymkode: 39580...392

Nå tuller du fælt.

Anonymkode: 84944...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han tapper ut lufta/trykket i meg. Det er lett å høre. 

Anonymkode: 39580...392

Nei, han tapper ut lufta på blodtrykksapparatet. Det gjøres gradvis under målingen for å finne over- og undertrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han tapper ut lufta/trykket i meg. Det er lett å høre. 

Anonymkode: 39580...392

Det er det jeg føler jeg gjør når jeg måler flere ganger etter hverandre, det blir jo lavere og lavere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er det jeg føler jeg gjør når jeg måler flere ganger etter hverandre, det blir jo lavere og lavere. 

Fordi man stresser seg opp når man skal ta blodtrykket. Når man da målet på nytt har man roet litt ned osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Fordi man stresser seg opp når man skal ta blodtrykket. Når man da målet på nytt har man roet litt ned osv.

Ja når jeg halvligger i sofaen er det veldig lavt, da slapper jeg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Nei, han tapper ut lufta på blodtrykksapparatet. Det gjøres gradvis under målingen for å finne over- og undertrykk. 

Nei, det er på meg han gjør det. Gliser sleskt mens han gjør det til og med. Bare for å plage meg. Og det skjønner jeg ikke, for jeg har aldri gjort han noe vondt.

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Moren min gikk på blodtrykkssenkende medisin under svangerskapet med meg, så tror jeg har kronisk lavt blodtrykk p g a det. Og når legen måler blodtrykket mitt pumper han trykket ut av meg sånn at det blir enda lavere. Hører sånn hveselyd, og lurer på hvorfor han gjør det når trykket er lavt i utgangspunktet. Tror han vil at jeg skal krepere. 

De teoriene kan du trygt se bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er jo feks risperdal som like gjerne kan gi hypertensjon som hypotensjon (hyper er høyt og hypo er lavt). Uten att jeg kjenner alle AP er det vel noen som ikke gir hypotensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror ikke det er en så god kombo siden AP setter ned blodtrykket ytterligere. Er det ikke sånn da? Jeg har lavt bt i utgangspunktet og bil altså ikke at det skal bli enda lavere pga AP. Så da får jeg leve uten AP. 

Anonymkode: 39580...392

Etter å ha lest svarene dine i tråden kan det virke som om du trenger å ta AP, og hvis jeg var deg ville jeg heller foretrukket et sunnere sinn enn et litt høyere blodtrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (8 timer siden):

Etter å ha lest svarene dine i tråden kan det virke som om du trenger å ta AP, og hvis jeg var deg ville jeg heller foretrukket et sunnere sinn enn et litt høyere blodtrykk. 

Jeg er ikke psykotisk hvis det er det du tror. 

Anonymkode: 39580...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...