Gå til innhold

VGs1 venteliste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!😄

jeg har da havnet på venteliste på 1 valget mitt som var tip etter 1 inntaket. Det skal være 2 klasser på linja men jeg ligger på 2 plass noen som har erfaring med sjansen for og komme inn da? Har virkelig ikke lyst og gå 2 eller 3 valget som jeg fikk tilbud om!! Alle sier at jeg ligger bra Ann men vet ikke helt hva jeg skal tro så hadde vært greit med svar fortest mulig før 2.inntaket 6.august!😅

Anonymkode: 8e26c...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle sier at jeg ligger bra an

Dette varierer jo veldig lokalt - hvor mange søkere er det, hvor mange alternative skoler er det, osv. Så hvis "alle" er folk med erfaring fra ditt område, har nok de mer peiling enn tilfeldige nettbrukere.

2. plass er uansett veldig bra, det er nesten alltid noen som takker nei. Men det kan vel hende du må vente helt til siste øyeblikk, altså rundt skolestart.

Pass på at du følger reglene nå, slik at du ikke roter bort hele muligheten for å få skoleplass. Noen fylker har lokale regler, men de fikk du vel info om da du søkte. 

https://www.vilbli.no/nb/nb/no/svar-pa-tilbud-om-plass/a/030699
https://www.ung.no/utdanning/vgs/2608_Søkt_videregående_skole_-_hva_skjer_nå.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei!😄

jeg har da havnet på venteliste på 1 valget mitt som var tip etter 1 inntaket. Det skal være 2 klasser på linja men jeg ligger på 2 plass noen som har erfaring med sjansen for og komme inn da? Har virkelig ikke lyst og gå 2 eller 3 valget som jeg fikk tilbud om!! Alle sier at jeg ligger bra Ann men vet ikke helt hva jeg skal tro så hadde vært greit med svar fortest mulig før 2.inntaket 6.august!😅

Anonymkode: 8e26c...6bd

Det er også mulig å ta kontakt med skolen et par dager etter skolestart og høre om det er ledige plasser på den linja du er ute etter. De sitter ikke alltid og ringer rundt om det er ledige plasser nemlig. Sønnen min fikk skoleplass på den måten, han falt mellom alle stoler da han etter fullført vgs fant ut at han heller skulle gått noe annet, men var for ung for voksenopplæring. Faren ringte skolen og lurte på om det var noen ledige plasser og joda - det var bare å komme dagen etter! :D Jeg sier ikke at det fungerer sånn overalt,  men det er verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!😄

jeg har da havnet på venteliste på 1 valget mitt som var tip etter 1 inntaket. Det skal være 2 klasser på linja men jeg ligger på 2 plass noen som har erfaring med sjansen for og komme inn da? Har virkelig ikke lyst og gå 2 eller 3 valget som jeg fikk tilbud om!! Alle sier at jeg ligger bra Ann men vet ikke helt hva jeg skal tro så hadde vært greit med svar fortest mulig før 2.inntaket 6.august!😅

Anonymkode: 8e26c...6bd

Ring inntakskontoret i fylket ditt og spør om hvordan du forholder deg om du ikke kan lese deg fram til det selv. - Dvs etter 2. inntaket. Fram til det går det sin gang - altså de styrer. 
Lykke til!

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...