Gå til innhold

Reiseforsikring når det gjelder helse i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal kun reise til et land i Europa. Er det mulig å bruke Helfo helsekort som forsikring om man havner på sykehus osv slik at jeg ikke risikerer å betale dyrt i utlandet ? 

Jeg reiser ikke som en ferieturist men jeg skal besøke familie i utlandet. Men ønsker å være sikker dersom noe skulle skje som foreks sykehusinnleggelse osv. 

Anonymkode: b27fa...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal kun reise til et land i Europa. Er det mulig å bruke Helfo helsekort som forsikring om man havner på sykehus osv slik at jeg ikke risikerer å betale dyrt i utlandet ? 

Jeg reiser ikke som en ferieturist men jeg skal besøke familie i utlandet. Men ønsker å være sikker dersom noe skulle skje som foreks sykehusinnleggelse osv. 

Anonymkode: b27fa...326

Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. 

https://www.helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort/#hva-gir-kortet-rett-til

Kjøp deg en skikkelig reiseforsikring, den dekker en del annet også, bl.a. om du mister bagasjen, får dyre ting ødelagt o.l. Om du leser litt nedover i linken jeg sendte deg så anbefaler Helfo også at du har reiseforsikring i tillegg. Helfo garanterer bare at du får helsehjelp på lik linje med innbyggerne der du oppholder deg og det kan være så mangt.

Har du ikke fått med deg alle sakene i media hvor folk har droppet helseforsikring, skadet seg stygt og trengt ambulanseflytransport hjem f.eks.? Koster fort både 6- og 7-sifrede beløp det. En reiseforsikring til noen hundrelapper sparer deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...