Gå til innhold

Reiseforsikring når det gjelder helse i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal kun reise til et land i Europa. Er det mulig å bruke Helfo helsekort som forsikring om man havner på sykehus osv slik at jeg ikke risikerer å betale dyrt i utlandet ? 

Jeg reiser ikke som en ferieturist men jeg skal besøke familie i utlandet. Men ønsker å være sikker dersom noe skulle skje som foreks sykehusinnleggelse osv. 

Anonymkode: b27fa...326

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal kun reise til et land i Europa. Er det mulig å bruke Helfo helsekort som forsikring om man havner på sykehus osv slik at jeg ikke risikerer å betale dyrt i utlandet ? 

Jeg reiser ikke som en ferieturist men jeg skal besøke familie i utlandet. Men ønsker å være sikker dersom noe skulle skje som foreks sykehusinnleggelse osv. 

Anonymkode: b27fa...326

Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. 

https://www.helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort/#hva-gir-kortet-rett-til

Kjøp deg en skikkelig reiseforsikring, den dekker en del annet også, bl.a. om du mister bagasjen, får dyre ting ødelagt o.l. Om du leser litt nedover i linken jeg sendte deg så anbefaler Helfo også at du har reiseforsikring i tillegg. Helfo garanterer bare at du får helsehjelp på lik linje med innbyggerne der du oppholder deg og det kan være så mangt.

Har du ikke fått med deg alle sakene i media hvor folk har droppet helseforsikring, skadet seg stygt og trengt ambulanseflytransport hjem f.eks.? Koster fort både 6- og 7-sifrede beløp det. En reiseforsikring til noen hundrelapper sparer deg for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...