Gå til innhold

Symbiotisk forhold. Kupton og andre


Fru2020

Anbefalte innlegg

I bekymringsmeldingen som ble sendt til barnevernet på meg i går skriver psykiateren min at jeg og sønnen min virket som å ha et symbiotisk forhold.

Hva betyr egentlig det? Og et det egentlig noe å være bekymret for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som om de mener at han er unormalt klengete på deg, kanskje? Livredd for å miste deg av syne eller noe. Ellers hører ikke symbiotisk så ille ut. Det høres ut som om to personer hører sammen. 

Anonymkode: ecb27...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (21 minutter siden):

I bekymringsmeldingen som ble sendt til barnevernet på meg i går skriver psykiateren min at jeg og sønnen min virket som å ha et symbiotisk forhold.

Hva betyr egentlig det? Og et det egentlig noe å være bekymret for?

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som om de mener at han er unormalt klengete på deg, kanskje? Livredd for å miste deg av syne eller noe. Ellers hører ikke symbiotisk så ille ut. Det høres ut som om to personer hører sammen. 

Anonymkode: ecb27...359

Må poengtere at jeg ikke har kompetanse på dette, men jeg tenker at ved symbiose er avhengigheten gjensidig. Ikke uvanlig at barn er veldig avhengige av og i overkant knyttet til forelder, men det bør helst ikke være i samme grad andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som om de mener at han er unormalt klengete på deg, kanskje? Livredd for å miste deg av syne eller noe. Ellers hører ikke symbiotisk så ille ut. Det høres ut som om to personer hører sammen. 

Anonymkode: ecb27...359

Jeg tror nok dessverre ikke et symbiotisk forhold mellom mor og barn er positivt. Google "symbiotisk forhold mor barn" så ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg prøvd å google det på norsk og engelsk. Det kommer opp mye om symbiose mellom små barn og mor, litt vanskeligere å finne noe om store barn.

Det jeg finner et ikke så lystig lesning.

Skal ikke til psykiateren før mandag så for ikke spurt henne før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...