Gå til innhold

Yellow face


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6kJLb0/debatten-om-japanese-ramm-show-gir-meg-deja-vu

Link som illustrerer kun ett av flere skriverier om saken med Ramm og hans harselering med asiater. 

Er det berettiget å føle seg krenket? Eller er dette også et nytt kapittel i den store boken om krenkelser?

Anonymkode: bc42e...21d

Nytt kapittel i krenka-boka. Han harselerer ikke med asiater generelt, men med en spesiell type japanske tv-show spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

De er litt sære de som reagerer på alt mulig, de må nå tåle litt humor. Men nei de må bli krenket, det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et gammelt Lucky Luke album denne uken, og det slo meg at verden har gått videre. Der er kinesere portrettert veldig karikert: digre kanintenner, knall gule, skjeve øyne og små. Alle folkegrupper er sterkt karikert, men hvite, sorte og indianere er i det minste ekeltindivider med hvert sitt utseeende og personlighet.

Jeg tenker deter greit at man er litt mer bevisst enn før. Det er ikke BARE negativt om man blir mer bevisst (eller woke).

Jeg synes gameshow-parodi med sort parykk og aksent er godt innafor. Jeg synes også at white-face greiene til Zahid er godt innafor. Man må se ting i kontekst og gi komikere ganske mye slakk.Jeg synes ikke det er problematisk i seg selv at en hvit sminker seg brun i et show.

Jeg synes NRK legger altor mye vekt på meningene til D-kjendiser. De måtte veldig langt ned på lista over komikere og influensere for å finne noen som ble krenket av Ramm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...