Gå til innhold

Glemt risperdal...eller?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Tror jeg glemte å ta risperdal klokken halv åtte, husker virkelig ikke. Så jeg tok nå, er det farlig å ta for mye? Blir vel bare trøtt da? Tror jeg må begynne å bruke dosetten jeg har bare for dette. Skal kjøpe meg en sånn liten dosett for sju dager på apoteket, hadde bare en sånn stor. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (1 time siden):

Tror jeg glemte å ta risperdal klokken halv åtte, husker virkelig ikke. Så jeg tok nå, er det farlig å ta for mye? Blir vel bare trøtt da? Tror jeg må begynne å bruke dosetten jeg har bare for dette. Skal kjøpe meg en sånn liten dosett for sju dager på apoteket, hadde bare en sånn stor. 

Lurt å bruke dosett, men det går helt fint om du har tatt dobbelt i kveld. Sov godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel dose er nok ikke farlig. Mulig du blir ekstra trøtt da. Hvis du på et senere tidspunkt lurer på om du har tatt skadelig mye, gå inn på felleskatalogen og søk opp legemiddelet. Der kan du trykke på overdose/forgiftninger og videre lese info fra giftinformasjonen. Der vil det stå hvilke doser som gir milde, moderate, og alvorlige forgiftninger. Er du ennå i tvil kan du søke nr. Til giftinformasjonen. Da kan du ringe de direkte og snakke med dem så kan de fortelle deg hva som er skadelig og ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (9 timer siden):

Lurt å bruke dosett, men det går helt fint om du har tatt dobbelt i kveld. Sov godt:-)

Mulig jeg gjorde det, sov veldig godt hehe :) Men skal bruke dosett heretter- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (9 timer siden):

Dobbel dose er nok ikke farlig. Mulig du blir ekstra trøtt da. Hvis du på et senere tidspunkt lurer på om du har tatt skadelig mye, gå inn på felleskatalogen og søk opp legemiddelet. Der kan du trykke på overdose/forgiftninger og videre lese info fra giftinformasjonen. Der vil det stå hvilke doser som gir milde, moderate, og alvorlige forgiftninger. Er du ennå i tvil kan du søke nr. Til giftinformasjonen. Da kan du ringe de direkte og snakke med dem så kan de fortelle deg hva som er skadelig og ikke. :)

Var trøtt i hvert fall i går kveld men det gikk greit, vet ikke om jeg tok dobbel dose :) Men takk for info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger tar det en stund før jeg gidder å ordne en ny dosett og da kan det skje at jeg ikke husker om jeg har tatt medisin eller ikke. De gangene jeg er usikkert tar jeg aldri medisin selv om jeg antakelig ikke kommer til å dø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Fionys skrev (26 minutter siden):

Noen ganger tar det en stund før jeg gidder å ordne en ny dosett og da kan det skje at jeg ikke husker om jeg har tatt medisin eller ikke. De gangene jeg er usikkert tar jeg aldri medisin selv om jeg antakelig ikke kommer til å dø av det.

Var bare redd for å bli dårlig hvis jeg ikke hadde tatt, derfor tok jeg. Vil ikke risikere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (10 minutter siden):

Når man tar medisiner fast bør man jo bruke dosett.

Skal bruke det nå, har puttet dem inn i den store dosetten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg investerte i dosett for CA 8 år siden. Smarteste 100 lappen jeg har brukt. Så praktisk å legge opp medisiner en gang i uken i stedet for å stå ved medisinskapet og plukke en og en.

Det er bra du og har dosett SS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (Akkurat nå):

Jeg investerte i dosett for CA 8 år siden. Smarteste 100 lappen jeg har brukt. Så praktisk å legge opp medisiner en gang i uken i stedet for å stå ved medisinskapet og plukke en og en.

Det er bra du og har dosett SS :)

Ja det er jo lurt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...