Gå til innhold

Psykose, Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter at jeg havnet i min første psykose for 10 mndr siden så har jeg stadig hatt småpsykoser på noen minutter eller timer innimellom. Jeg føler meg ikke helt med i verden og er redd for at jeg aldri blir helt frisk igjen selv om jeg er helt symptomfri veldig ofte. 

Hva tror du at jeg kan forvente meg framover? Ingen rundt meg forstår meg og det gjør meg redd. Jeg er redd for at jeg havner i full psykose igjen og ikke har mulighet for å tilkalle hjelp. Hva gjør jeg dersom det skulle skje? Er det noen mulighet for at jeg ber om hjelp når jeg føler at symptomene er verre?

Jeg bruker en forholdsvis lav dose antipsykotika. Vil den forhindre meg i å komme i full psykose igjen?

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (3 timer siden):

Bruk av antipsykotika reduserer sterkt risikoen for tilbakefall.

Det er bra, men jeg er allikevel redd for at det skal skje siden jeg har symptomer innimellom til tross for at jeg tar antipsykotika. Er det helt ubegeunnet eller hva kan jeg i så fall gjøre dersom det skulle skje igjen?

 

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bra, men jeg er allikevel redd for at det skal skje siden jeg har symptomer innimellom til tross for at jeg tar antipsykotika. Er det helt ubegeunnet eller hva kan jeg i så fall gjøre dersom det skulle skje igjen?

 

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Har selv litt symptomer på psykose innimellom (i dårlige perioder)  Selv kan jeg gjøre mye for og ikke bli psykotisk. Som å få nok søvn, leve et rolig og stabilt liv, ikke se for mye på tv og ikke alkohol (bortsett fra litt i ferier) Er også flink til å ta medisinene mine.  Det å leve slik har hjulpet meg til ikke å bli skikkelig syk. 

Det er ikke noe greit å være redd for å bli syk. For å slippe noe av den redselen, kan du ikke ta en prat med legen din. Så kan dere legge en plan. Det vil forhåpentligvis gjøre deg litt tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (37 minutter siden):

Har selv litt symptomer på psykose innimellom (i dårlige perioder)  Selv kan jeg gjøre mye for og ikke bli psykotisk. Som å få nok søvn, leve et rolig og stabilt liv, ikke se for mye på tv og ikke alkohol (bortsett fra litt i ferier) Er også flink til å ta medisinene mine.  Det å leve slik har hjulpet meg til ikke å bli skikkelig syk. 

Det er ikke noe greit å være redd for å bli syk. For å slippe noe av den redselen, kan du ikke ta en prat med legen din. Så kan dere legge en plan. Det vil forhåpentligvis gjøre deg litt tryggere.

Det var fint å få råd fra deg og jeg skal høre med legen også, men hva kan en plan bestå av?

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var fint å få råd fra deg og jeg skal høre med legen også, men hva kan en plan bestå av?

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Min plan består i og kunne øke quetiapin et godt stykke opp uten å konferere med legen. Ringe legen og å ta/øke sovemedisin. Andre kan ha andre avtaler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (35 minutter siden):

Min plan består i og kunne øke quetiapin et godt stykke opp uten å konferere med legen. Ringe legen og å ta/øke sovemedisin. Andre kan ha andre avtaler. 

 

Takk, takk 🙂

Anonymkode: 6c2f3...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...