Gå til innhold

Bra strandkropp eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett deler av det, og jeg reagerer sterkt på hvordan bladet omtaler de (snik)avbildede menneskene. Bla Kris Jenner, Leonardo Dicaprio, Russell Crowe& Goldie Hawn, Jennifer Aniston, Will Smith mfl. Kan det virkelig være mulig i år 2021?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang noe sånt som at "Har du en kropp og drar på stranden, så har du en strandkropp". Enkelt og greit. 😊

Hva som er en sunn kropp er jo noe annet. Det å være såpass overvektig (som f.eks Tess Holliday som er omtalt) er nok ikke sunt, men det angår da vitterlig bare henne selv og evt hennes pårørende. Ingenting å slå opp i medier og rangere hva som er en god og dårlig strandkropp i alle fall, basert på utseendet og vekta til folk. Det er jo helt utrolig at det i det hele tatt lages en sak som denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (1 time siden):

Leste en gang noe sånt som at "Har du en kropp og drar på stranden, så har du en strandkropp". Enkelt og greit. 😊

Hva som er en sunn kropp er jo noe annet. Det å være såpass overvektig (som f.eks Tess Holliday som er omtalt) er nok ikke sunt, men det angår da vitterlig bare henne selv og evt hennes pårørende. Ingenting å slå opp i medier og rangere hva som er en god og dårlig strandkropp i alle fall, basert på utseendet og vekta til folk. Det er jo helt utrolig at det i det hele tatt lages en sak som denne. 

De som sitter og skriver slike saker er vel noen skikkelige fruktfat selv. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
cilie skrev (2 timer siden):

Jeg har sett deler av det, og jeg reagerer sterkt på hvordan bladet omtaler de (snik)avbildede menneskene. Bla Kris Jenner, Leonardo Dicaprio, Russell Crowe& Goldie Hawn, Jennifer Aniston, Will Smith mfl. Kan det virkelig være mulig i år 2021?!?

Will Smith? Leo, Jennifer og de, hva har de med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Anbru skrev (1 time siden):

Leste en gang noe sånt som at "Har du en kropp og drar på stranden, så har du en strandkropp". Enkelt og greit. 😊

Hva som er en sunn kropp er jo noe annet. Det å være såpass overvektig (som f.eks Tess Holliday som er omtalt) er nok ikke sunt, men det angår da vitterlig bare henne selv og evt hennes pårørende. Ingenting å slå opp i medier og rangere hva som er en god og dårlig strandkropp i alle fall, basert på utseendet og vekta til folk. Det er jo helt utrolig at det i det hele tatt lages en sak som denne. 

Skaper lesere. Det er ikke viktig at ting er viktig og til opplysning. Det er også mye penger i underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (4 minutter siden):

Will Smith? Leo, Jennifer og de, hva har de med dette å gjøre?

De er avbildet og hengt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (21 minutter siden):

De er avbildet og hengt ut.

I det minste har de vel lekre kropper og muligheten for å bli fornærmet er borte? 

Anonymkode: e7d62...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I det minste har de vel lekre kropper og muligheten for å bli fornærmet er borte? 

Anonymkode: e7d62...4ce

Du får lese selv og se hva du synes. Det sender dessuten noen signaler når helt vanlige kropper disses. Og med det mener jeg selvsagt ikke at «ikke- normale» kropper skal disses heller!

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing: Jeg håper "strandkropp" (som er en korrekt oversettelse av "beach body") danker ut begrepet "sommerkropp" på norsk.

Jeg kan leve med at vi ikke-perfekte bør holde seg unna stranda, men jeg synes det er leit at det å nyte sommeren forbeholdes de som har en bestemt type kropp. Ref. det jeg skrev for nesten halvannet år siden:
https://forum.doktoronline.no/topic/454415-motivasjon-mot-sommer/page/2/?tab=comments#comment-3969194

 

Heldigvis var jeg ung i en tid da ting var litt mer avslappet. Det var været, ikke kroppen, som avgjorde om vi badet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Jaja. Merkelig at vi mennesker ser ned på ting som er veldig naturlig. På en annen side synes jeg det er synd at vi er slik. Jeg vil ikke ha cellulitter, hengehud, legge på meg, åreknuter, rynker osv. Ikke at jeg har det, men jeg har nok litt det synet at vi ikke er bra nok som art. 

Men igjen, vi hadde nok hatt det bedre om vi ikke fokuserte så på kropp. 

Men naturen har alltid vært slik. Noen må være mer attraktive enn andre. Slik er det med alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (17 timer siden):

Heldigvis var jeg ung i en tid da ting var litt mer avslappet. Det var været, ikke kroppen, som avgjorde om vi badet eller ikke. 

Da er jeg glad jeg ikke bor i Oslo, for sånn er det i Trondheim fremdeles. I sommer har været vært fint i lange perioder, og heldigvis har strendene vært fulle både av de som har brukt pandemien på å trene, og de som har kost seg med mer mat enn til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...