Gå til innhold

Kan optikere oppdage sykdommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter med synsforstyrrelser… Var hos optiker, men de fant ikke noe galt, bortsett fra at jeg trengte nye briller… Bør jeg gå til en øyelege, eller stole på optikeren?

Anonymkode: 35b25...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sliter med synsforstyrrelser… Var hos optiker, men de fant ikke noe galt, bortsett fra at jeg trengte nye briller… Bør jeg gå til en øyelege, eller stole på optikeren?

Anonymkode: 35b25...2d2

Hvordan synsforstyrrelse da?

Bruker selv briller å begynte og slite mer og mer med å lese, spesielt på kvelden. Jeg trodde ikke at jeg hadde tørre øyne, men så prøvde jeg øyedråper for det og det bedret synet betraktelig.  Må nok uansett  ha nye briller etterhvert, men ser bedre, det gjør jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare på om optiker kan oppdage øyesykdommer.  Vet at de kan oppdage flere sykdommer, men vet ikke hvor mye de kan se. Hvis optiker ser noe alarmerende, så kan han/hun sende henvisning til øyelege 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan se en del sykdommer ja. Men sikkert ikke alle, for da hadde det vel ikke vært behov for øyne leger.

Anonymkode: db448...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De kan se en del sykdommer ja. Men sikkert ikke alle, for da hadde det vel ikke vært behov for øyne leger.

Anonymkode: db448...7ce

De kan se sykdommer, men ikke behandle dem.  Øyelegene er spesialister og jeg går regelmessig til øyelege for å sjekke at alt er greit pga. arvelige feil i slekten.  Optiker måler synet for briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...