Gå til innhold

Utredning ved Glenne autismesenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var de flinke der?

 

Anonymkode: 61529...83b

Jeg har hørt at de utreder voksne som om de var barn.

Anonymkode: 74804...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, det høres ille ut.. 

Er det noen steder som er flinkere?

 

Anonymkode: 61529...83b

Må ikke nødvendigvis utredes på et senter. På mitt DPS hadde de egen nevropsykolog som utreder for ADHD, autisme etc. Han var svært grundig i utredningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var de flinke der?

 

Anonymkode: 61529...83b

Nei. Asker nevropsykologiske poliklinikk er flinke. De er grundige og effektive. Det er mange som er misfornøyd med Glenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble utredet der. Stemmer at man ble behandlet som et barn, helt merkelig måte å utrede voksne på. Var en lite god opplevelse.

Anonymkode: 41910...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble utredet der. Stemmer at man ble behandlet som et barn, helt merkelig måte å utrede voksne på. Var en lite god opplevelse.

Anonymkode: 41910...af2

Kanskje fordi vi er litt som barn? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
90tallsbarn skrev (21 minutter siden):

Kanskje fordi vi er litt som barn? :( 

Man skal uansett ikke behandles som barn under en utredning. Da jeg ble utredet ble jeg behandlet som den 29 år gamle kvinnen jeg er. Hadde de begynt å behandle meg som et barn så hadde jeg avsluttet utredningen og ikke vendt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Man skal uansett ikke behandles som barn under en utredning. Da jeg ble utredet ble jeg behandlet som den 29 år gamle kvinnen jeg er. Hadde de begynt å behandle meg som et barn så hadde jeg avsluttet utredningen og ikke vendt tilbake.

Ok. Er det ikke det at vi blir sett litt på som barn da? Eller at vi kanskje tar det som en fornærmelse og faktisk bare føler vi behandles som barn? Jeg blir behandlet som barn hele tiden og over alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
90tallsbarn skrev (1 time siden):

Ok. Er det ikke det at vi blir sett litt på som barn da? Eller at vi kanskje tar det som en fornærmelse og faktisk bare føler vi behandles som barn? Jeg blir behandlet som barn hele tiden og over alt

Det vet jeg ikke, men jeg har ikke opplevd at folk ser på meg som et barn. Jeg har heller ikke opplevd å bli behandlet som et barn av helsevesenet, venner eller familie heller. 

Jeg føler ofte at jeg ikke passer inn og at jeg er annerledes skrudd sammen en andre, men jeg føler meg på ingen måte som et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Kanskje fordi vi er litt som barn? :( 

Hm, kanskje jeg formulerte meg litt klønete, prøver igjen...

Før utredningen startet hadde jeg fylt ut disse scoringsskjemaene. Absolutt rettet mot voksne og ikke helt annerledes andre skåringskjemaer jeg har vært borti. Utreder møtte meg også som et voksent menneske, men "øvelsene " man skulle gjennom under utredningen virket  rettet mot barn. Ved å utrede på denne måten plukker man antakelig ikke opp de voksne med diagnosen som ikke ble oppdaget som barn. Rett og slett fordi disse, etter år med å late som å være normal, er blitt mestere i å maskere.

Anonymkode: 41910...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...