Gå til innhold

Er jeg sykepleier?


His2va

Anbefalte innlegg

Jeg utdannet meg som sykepleier for flere år siden. Gjorde det bra i studiet og jobbet hardt. Men pga helseproblemer sluttet jeg i  jobben. Jeg har flerev enner som er sykepleiere, men merker at  andre snakker til de annerledes og sier som jobber som "du som er sykepleier" og snakker som at jeg ikke var detHar oppleevd det flere ganger. Hva synes dere om det?  Jeg er jo autorisert, og har alt i orden med papirer, men jobber nå med noe annet. Føles litt leit at folk da som vet godt jeg er utdannet sykepleier, behandler meg som at jeg ikke kan noen ting innen helse lenger. 5 år siden jeg sluttet.  Hva tenker dere om sykepleiere som har sluttet i yrke. Er de sykepleiere eller ikke? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager en del skrivefeil. Jeg vil bare høre hva andre tenker om de som har sluttet som sykepleiere. Er det liksom greit at en da ikke skal bli sett på som det lenger, som at en har glemt alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner godt er sykepleier, men har ikke jobbet på flere år. Jeg ser jo på vedkommende som sykepleier ennå. 

Sikkert ikke lett, men tror du bare bør heve deg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (12 minutter siden):

En jeg kjenner godt er sykepleier, men har ikke jobbet på flere år. Jeg ser jo på vedkommende som sykepleier ennå. 

Sikkert ikke lett, men tror du bare bør heve deg over det. 

Skal prøve det, takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere sykepleiere, og noen av dem har byttet yrke eller har blitt ufør pga sykdom. Jeg tenker fremdeles på dem som sykepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med grendel. Du er utdannet sykepleier, men du jobber jo ikke som det. Man regnes gjerne for å være det man jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):