Gå til innhold

Redd for å få kjønnssykdom! Hvordan gjør folk egentlig dette uten å få angst?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hvordan puler folk uten å få angst? Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli gravid. Skal jeg suge er jeg redd for alle sykdommer som kan komme. Lest at HPV er noe 70% får?! Det er visst ikke farlig stort sett men kan noen ganger bli alvorlig. 
Hvorfor må det være slik at vi skal svi for alt som er godt? Jeg vil ikke få mollusker! 
En vet jo aldri hva en partner bærer ikke sant? 
Men hva om jeg gjør noe snart.. jeg vet ikke hvor mye lenger jeg skal vente. 
Hva skal jeg ta hensyn til da? Jeg finner alltid en grunn til å ikke gjøre ting likevel. Så jeg vil nok aldri bli klar. :( 

Er på en side redd for å være kjedelig. På en annen side er jeg redd for at jeg skal utvikle sterkere følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det skal ikke være enkelt.

Anonymkode: 2b12f...885

Men hvorfor er de møkka kroppene våre slik at det straffer seg å gjøre ting som er godt? God mat blir vi feite av (ikke jeg tydeligvis da), vi blir styggere jo eldre vi blir, vi får plager av å sitte mye stille, vi kan få kjønnssykdommer av sex. 
Og som kvinne risikerer jeg å bli gravid. Vurderer å kaste ut eggene ganske fort før uhellet skulle være ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (11 timer siden):

Hvordan puler folk uten å få angst? Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli gravid. Skal jeg suge er jeg redd for alle sykdommer som kan komme. Lest at HPV er noe 70% får?! Det er visst ikke farlig stort sett men kan noen ganger bli alvorlig. 
Hvorfor må det være slik at vi skal svi for alt som er godt? Jeg vil ikke få mollusker! 
En vet jo aldri hva en partner bærer ikke sant? 
Men hva om jeg gjør noe snart.. jeg vet ikke hvor mye lenger jeg skal vente. 
Hva skal jeg ta hensyn til da? Jeg finner alltid en grunn til å ikke gjøre ting likevel. Så jeg vil nok aldri bli klar. :( 

Er på en side redd for å være kjedelig. På en annen side er jeg redd for at jeg skal utvikle sterkere følelser

Sørg for prevensjon da! P-piller, p-sprøyte eller p-stav f.eks. Bruker dere kondom i tillegg beskytter den godt mot de fleste kjønnssykdommer også. Du trenger ikke suge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (3 timer siden):

Sørg for prevensjon da! P-piller, p-sprøyte eller p-stav f.eks. Bruker dere kondom i tillegg beskytter den godt mot de fleste kjønnssykdommer også. Du trenger ikke suge. 

Jeg vet jeg ikke trenger. Men jeg er lei av å ikke ha noe erfaring. Og hva er sjansen for å få sykdom om jeg suger? Hvorfor er det alltid jenta som må passe seg sånn? 
Sex er vel noe som er ment å være godt, men har heller blitt en skam. Særlig for kvinner. Det virker som menn bare går rett på. Det er vi kvinner som må bekymre  oss for å ikke bli utnyttet.

Og jeg konmer ikke til å se han på en stund fra neste uke så jeg... ja.. 

Jeg tenker alltid tilbake på ting. Alt jeg ikke turte, men så tør jeg ikke når ting byr seg på nytt heller. Hadde det vært en fyr jeg ikke liker hadde jeg ikke giddet å bry meg, ikke giddet å analysere. Jeg bare vet ikke hva han føler for meg. Når andre bemerker at han ser på meg. Vi snakket mye sammen en kveld. 
Men han er ikke en varm type som viser mye følelser. Han er mer slik som gjemmer seg bak mye tullprat. Og jeg godtar det. Alle har en måte å ta på seg maske på. Jeg driver ikke tullprat, men setter på meg en arrogant utstråling. Har snakket med folk som kjenner meg og de sier at hvis de ikke hadde kjent meg så hadde de trodd at jeg var ei overlegen megge. Så det er min måte da.. 

Jeg bare blir urolig når jeg liker noen spesielt godt. Vet aldri hvordan vise og er redd for å legge for mye i det. 
Og så er jeg redd for at han skal bli sur på meg eller synes det er flaut.. eller at vi leker med hverandre så ender han med å si at vi ikke fungerer, at jeg virker for forelsket. Men er vel typisk min kataarofetenking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (15 minutter siden):

Jeg vet jeg ikke trenger. Men jeg er lei av å ikke ha noe erfaring. Og hva er sjansen for å få sykdom om jeg suger? Hvorfor er det alltid jenta som må passe seg sånn? 
Sex er vel noe som er ment å være godt, men har heller blitt en skam. Særlig for kvinner. Det virker som menn bare går rett på. Det er vi kvinner som må bekymre  oss for å ikke bli utnyttet.

Og jeg konmer ikke til å se han på en stund fra neste uke så jeg... ja.. 

Jeg tenker alltid tilbake på ting. Alt jeg ikke turte, men så tør jeg ikke når ting byr seg på nytt heller. Hadde det vært en fyr jeg ikke liker hadde jeg ikke giddet å bry meg, ikke giddet å analysere. Jeg bare vet ikke hva han føler for meg. Når andre bemerker at han ser på meg. Vi snakket mye sammen en kveld. 
Men han er ikke en varm type som viser mye følelser. Han er mer slik som gjemmer seg bak mye tullprat. Og jeg godtar det. Alle har en måte å ta på seg maske på. Jeg driver ikke tullprat, men setter på meg en arrogant utstråling. Har snakket med folk som kjenner meg og de sier at hvis de ikke hadde kjent meg så hadde de trodd at jeg var ei overlegen megge. Så det er min måte da.. 

Jeg bare blir urolig når jeg liker noen spesielt godt. Vet aldri hvordan vise og er redd for å legge for mye i det. 
Og så er jeg redd for at han skal bli sur på meg eller synes det er flaut.. eller at vi leker med hverandre så ender han med å si at vi ikke fungerer, at jeg virker for forelsket. Men er vel typisk min kataarofetenking

Mye tenking og lite handling.

Bruk kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Grendel skrev (30 minutter siden):

(Alternativt: Lev lykkelig som single og fri, og dropp bekymringer om kjønnssykdommer.)

Være jomfru hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (23 timer siden):

Sex er vel noe som er ment å være godt, men har heller blitt en skam. Særlig for kvinner.

Vær glad du er såpass ung. Du aner ikke hvordan tidene har forandret seg (til det mindre skamfulle, fordømmende og risikable) siden jeg var ung. Særlig for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (20 timer siden):

Vær glad du er såpass ung. Du aner ikke hvordan tidene har forandret seg (til det mindre skamfulle, fordømmende og risikable) siden jeg var ung. Særlig for kvinner.

Men så er det vi kvinnene som er taperene og. Jævla følelsesmennesker. Høysensitiv faenskap. En heldig psykopat kvinne slipper dette, men jeg ble dessverre normal på dette området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 minutter siden):

Men så er det vi kvinnene som er taperene og. Jævla følelsesmennesker. Høysensitiv faenskap.

Det er store variasjoner kvinner imellom, både når det gjelder seksualitet, følelsesliv og andre ting. Akkurat som det er mellom menn. Jeg tror vi blir som vi er ut fra en blanding av gener / personlighet, kulturen / "tidsånden" vi vokser opp i, og erfaringene vi gjør som voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (3 minutter siden):

Det er store variasjoner kvinner imellom, både når det gjelder seksualitet, følelsesliv og andre ting. Akkurat som det er mellom menn. Jeg tror vi blir som vi er ut fra en blanding av gener / personlighet, kulturen / "tidsånden" vi vokser opp i, og erfaringene vi gjør som voksne.

Gener faenskap. Jeg ble forsiktig. Patetisk kvinnemenneske. Mamma havnet der hun havnet pga menn. Jeg er like patetisk men klarer å stå imot. Jeg har det jo ikke godt, men jeg vet at hvis jeg sier til noen mann at jeg liker han så vil han bare utnytte det. Aldri i livet om de føler det samme. De ser ned på meg. Det forstår jeg godt. Helvetes kvinnefaenskap. Jeg isåfall. Jeg burde klart å styre følelsene også, men det er som om noen velger mann til meg. Ikke kjæreste, men noen jeg skal like. Og så består jeg ikke prøver å få det vekk. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...