Gå til innhold

Middag på onsdag


påskelilje

Anbefalte innlegg

Hva slags middag skal jeg lage på onsdag? Kom med tips! 

Middagen skal være til 2 voksne, og den skal være uten kjøtt.

Kom gjerne med tips til torsdagen også, da er vi 3 voksne 😀. Helst uten kjøtt da og.

(Ingen av oss liker å lage mat,  så det er et ork... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (34 minutter siden):

Hva slags middag skal jeg lage på onsdag? Kom med tips! 

Middagen skal være til 2 voksne, og den skal være uten kjøtt.

Kom gjerne med tips til torsdagen også, da er vi 3 voksne 😀. Helst uten kjøtt da og.

(Ingen av oss liker å lage mat,  så det er et ork... 

Hva med eggerøre med laks eller ørret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage min enkle tomatsuppe! 

1 løk, 2 bokser hakkede tomater, 2 ss tomatpure, 2 stk grønnsaksbuljong, 7 dl vann og 3 dl melk eller kaffefløte. Evt litt chili. Hakk løk og stek til den er blank, tilsett tomat og tomatpure, tilsett vann og buljong og kok i 10 min. Tilsett melk eller fløte og kok opp. Kjør suppen jevn med en stavmikser og server med hardkokt egg eller litt revet ost på toppen.

Sunt, lavkarbo og veldig enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Hva med eggerøre med laks eller ørret? 

Det er veldig godt! Hun andre er ikke så glad i eggerøre,  men jeg kunne absolutt lage det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (28 minutter siden):

Du kan lage min enkle tomatsuppe! 

1 løk, 2 bokser hakkede tomater, 2 ss tomatpure, 2 stk grønnsaksbuljong, 7 dl vann og 3 dl melk eller kaffefløte. Evt litt chili. Hakk løk og stek til den er blank, tilsett tomat og tomatpure, tilsett vann og buljong og kok i 10 min. Tilsett melk eller fløte og kok opp. Kjør suppen jevn med en stavmikser og server med hardkokt egg eller litt revet ost på toppen.

Sunt, lavkarbo og veldig enkelt. 

Deilig! Det er lenge siden jeg har laget tomatsuppe! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøttboller i spagettisaus med spagetti eller makaroni 

 potetmos og pølser 

 

Anonymkode: d61b4...586

Hun skulle jo ikke ha noe kjøtt!

Anonymkode: be9c1...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kjøttboller i spagettisaus med spagetti eller makaroni 

 potetmos og pølser 

 

Anonymkode: d61b4...586

Vel, dette passet ikke inn kjøttfrie middager 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Hva slags middag skal jeg lage på onsdag? Kom med tips! 

Middagen skal være til 2 voksne, og den skal være uten kjøtt.

Kom gjerne med tips til torsdagen også, da er vi 3 voksne 😀. Helst uten kjøtt da og.

(Ingen av oss liker å lage mat,  så det er et ork... 

Fiskekarbonader som stekes i panna, stek deretter en raspet blomkål og krydre med f.eks. sitronpepper (jeg synes det er så godt til fisk), stek i 2-3 min med godt med smør og olje (ja, jeg bruker begge deler). Ha blomkålrisen (som det kalles) i en kjele og sett til side. Ha så en smørklatt i panna, smelt og ha i sitronpapper og 3 ss creme fraiche og visp sammen. Server med litt salat, vi tar det ikke så høytidelig på hverdagene og slenger bare noen småtomater på fatet for å litt farge. ;) 

Ovnsbakt laks eller kveite, legges i en form som er smurt med litt smør, ha på salt og pepper. 200 grader i 20 min. Vi har gjerne fløtekokt sellerirot til - del en sellerirot i små, tynne skiver, legg i en kasserolle, gjerne med et par finhakkede hvitløksfedd eller litt purreløk. Hell på kremfløte til det nesten dekker og kok til selleriroten er mør. Om det blir litt tynt kan det jevnes med maizenna eller jbk-mel. Salt og pepper etter smak. Salat eller brokkoli til. Nam! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Vel, dette passet ikke inn kjøttfrie middager 😄

Finnes jo vegetariske etterligninger til kjøttdeig og kjøttboller. Men det har du vel testet ut;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med så mange middagstips! Takk takk! Skal si i fra hva jeg valgte, og så kan jeg jo ta resten seinere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...