Gå til innhold

Er hun altfor bra for meg?


Rune84

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i slutten av 30-årene, og har i sommer kommet i kontakt med en pen og søt jente som er 10 år yngre enn meg. Har hatt veldig god kontakt på snap, flørting begge veier, og har møttes et par ganger å pratet og hygget oss. Men siste ukene har det vært mindre kontakt. Hun svarer når jeg sender, men tar lite kontakt selv, og jeg føler jeg blir veldig masete. Jeg er rett og slett blitt forelsket i denne søte jenta, men føler hun er "way out of my league". Jeg er slett ingen "Don Juan" selv og har ikke veldig mye erfaring med dating. Jeg trenger rett å slett tips og råd om hvordan en middelmådig mann som meg kan klare å sjarmere denne drømmedama før det er for sent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, ser det mangler svar her så jeg prøver meg på å gi noen råd....
Selv er jeg over 40 nå og har i senere tid lært meg mye om forholdet mellom menn og kvinner som jeg skulle ønsket jeg hadde lært i tenårene.
Først noen ting som vi ikke liker å snakke om.
Damer tiltrekkes av status, "makt" selvsikkerhet, ego og penger hos mannen. Dette er fordi hun er på jakt etter sikkerhet, komfort og er noe som er instinktivt. Dette er ofte noe vi mennesker ikke tenker på men bare reagerer på.
Menn tiltrekkes av ungdommelighet, utseende og femininitet. Vi ønsker et drama fritt hjem med en dame som er villige til å samarbeide med oss og ikke er kranglete.
....
Hun er nok ikke nødvendigvis "out of your leauge", fordi vi menn ser ikke etter de samme egenskapene hos kvinner som de gjør hos oss. Husk at damer er meget meget dyktige til å lese andre mennesker, så hvis du fremstår som "desperat" er dette en egenskap som instinktivt vil hindre henne i å bli tiltrukket av deg. Og det kan nå være for sent med denne kvinnen. Husk at damer finner en mann som har kontroll på livet sitt og egentlig ikke trenger en dame (utenfor reproduksjon) tiltrekkende. Dette vil kanskje høres litt merkelig ut, men det beste du kan gjøre hvis du er interessert i en dame er å overbevise deg selv at det ikke betyr noe for deg om du får henne eller ikke. Du må vise interesse men ikke være pågående, ikke tekste henne først osv, vær litt egoist...
Er du for "snill" blir en fort plassert i "friend zone". Dette har vert mitt store problem opp gjennom tiden og har fått beskjed om at jeg rett og slett er for snill så et forhold var uaktuelt. Det beste er å ha et overflod "mind set", dette er ikke enkelt da en ofte er mer redd for å "ødelegge" forholdet en en er i å dekke de psykologiske behovene vi alle har. Dette fører ofte til at en overvelder partneren og hun vil miste interessen.
Dette gjelder selvsagt ikke alle det er det ingen råd som vil, men vil påstå at dette gjelder flertallet av hetro kvinner. Anbefaler deg i å "studere" litt hva kvinner tiltrekkes av, hvorfor og psykologien bak.

Til slutt:
I 20 årene hadde jeg en fase (etter noen trøblete forhold) der jeg hadde en "jeg gir f... i alt" følelse og jeg oppførte meg som en egoistisk drittsekk. Det merkelige er at dette er eneste gangen i mitt liv jeg følte damene jaktet på meg.
Jeg gikk nok litt langt i min egoisme den gangen og koblet ikke sammenhengen til hvorfor jeg tiltrekke flere av det motsatte kjønn før mye senere i livet og når jeg begynte å forstå litt mer av psykologien bak.
Min innsikt" har ført til at jeg nå er MYE mer åpen med min partner om hva jeg vil og hva jeg forventer av henne, og jeg føler at dette har skapt et bedre forhold mellom oss. Var gift tidligere (i 14 år) og vi snakket sjeldent om hvordan ting var i forholdet, hva fantasier vi hadde etc.  Jeg følte jeg gjorde alt for min kone og ble en "beta male" alt i håp om at hun ville bli hos meg for alltid, det endte med at hun mistet interessen og gikk. Jeg ser nå hvorfor det endte slik.
Det er vanskelig å forklare alt i detalj uten at det blir en 40 siders bok av det. så alt jeg har skrevet er meget overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...