Gå til innhold

Helvetes finnfolk!! Har lyst til å bare drite i miljøet og gjenbruk helt ærlig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid er det noe om og men når man skal selge noe på finn! Folk som trekker seg i siste liten, folk som skal ha det likevel, folk som bruker 1 time lebger på å dukke opp enn det som er planen! 
Har lyst å bare kaste klærne i søppela selv om de er fult brukbare. 

Anonymkode: 438ee...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme hvis man prøver å kjøpe noe. Enten gidder de ikke svare, eller så tar de seg svært god tid. Noen slapper gjerne av en dag og to før de verdiger deg et svar. Skulle jo tro at når de la ut noe på Finn, så var de faktisk interessert i å selge også.

Frustrasjon fra begge sider :)

Anonymkode: 3a381...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er da voldsomt så vanskelig alt skal være for dem!! Mår jeg endelig får solgt noe så får jeg melding om at vedkommende ikke kan likevel fordi tiden blir for dårlig og de skal reise bort.. 

Ååh! Enten er det feil str, enten spør de om jeg kan sende, enten spør de om jeg har annen farge, enten avlyser de. Som jeg hater bruktmarkedet. 

Anonymkode: 438ee...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er da voldsomt så vanskelig alt skal være for dem!! Mår jeg endelig får solgt noe så får jeg melding om at vedkommende ikke kan likevel fordi tiden blir for dårlig og de skal reise bort.. 

Ååh! Enten er det feil str, enten spør de om jeg kan sende, enten spør de om jeg har annen farge, enten avlyser de. Som jeg hater bruktmarkedet. 

Anonymkode: 438ee...e7e

Så får du trekke deg bort derfra da, og heller gi bort tingene dine til Fretex og andre brukthandlere. Tjener ikke penger da, men hvis frustrasjonen din er så stor som du gir inntrykk av må det være et mye bedre alternativ. Eller, hvis det å tjene bittelitt på dine brukte ting er så viktig for deg, så må du bare tåle at ting er som de er. Ditt valg. Ingen tvinger deg til å selge tingene dine på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (8 minutter siden):

Så får du trekke deg bort derfra da, og heller gi bort tingene dine til Fretex og andre brukthandlere. Tjener ikke penger da, men hvis frustrasjonen din er så stor som du gir inntrykk av må det være et mye bedre alternativ. Eller, hvis det å tjene bittelitt på dine brukte ting er så viktig for deg, så må du bare tåle at ting er som de er. Ditt valg. Ingen tvinger deg til å selge tingene dine på finn.no

Det må være strøkent for at Fretex skal selge? Feks har jeg noen sko, fremstår nye inni og utenpå, men ikke under da jeg har brukt de litt. Vasker de bare slik da? 

Jeg bare forstår ikke hva som er så forbanna vanskelig for folk! Feil str, feil farge, ellers så trekker de seg.

Anonymkode: 438ee...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må være strøkent for at Fretex skal selge? Feks har jeg noen sko, fremstår nye inni og utenpå, men ikke under da jeg har brukt de litt. Vasker de bare slik da? 

https://www.fretex.no/gi-til-fretex/hva-kan-jeg-gi-i-fretexboksene

https://www.fretex.no/gi-til-fretex/hva-onsker-fretex-aa-faa (se tabellen)

https://www.fretex.no/gi-til-fretex/fretex-paa-posten/hva-skjer-med-klaerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å hive fremfor å selge, men som mange andre så har vi hatt ryddeaksjon i hjemmet under Covidperioden. Så jeg tenkte annerledes og la alt ut for salg. Det gikk unna på null tid! Var det noe som tok tid så droppet jeg bare prisen og borte ble det. 

Bare god erfaring og har full score på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir alt av klær til Fretex.  De tar imot alt av tekstiler og det som ikke er brukbart blir brukt til diverse gjenvinning.  Jeg har god erfaring av å selge/gi bort ting på Finn og også kjøpe ting.  Noen ting har jeg solgt ti minutter etter at jeg la dem ut, og andre har ikke blitt solgt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (12 minutter siden):

Jeg gir alt av klær til Fretex.  De tar imot alt av tekstiler og det som ikke er brukbart blir brukt til diverse gjenvinning.  Jeg har god erfaring av å selge/gi bort ting på Finn og også kjøpe ting.  Noen ting har jeg solgt ti minutter etter at jeg la dem ut, og andre har ikke blitt solgt i det hele tatt.

Men jeg er innom UFF og Fretex og hva skjer om det ikke blir solgt? Jeg er redd for at det bare kastes. Dessuten føler jeg meg passe dobbeltmoralsk der jeg synes folk skal bruke opp mer det de har eller gå for brukt, mens jeg selv nesten aldri kjøper noe men går somregel for nytt når jeg først skal ha noe (bruktmarkedet har ofte ikke det jeg vil ha heller da) og forventer at andre skal overta mitt gamle «søppel». Nå er det klær som jeg føler ikke lenger er min stil, ikke er behagelige å gå med lenger eller jeg føler meg fattig når andre kommer i nytt. Men jeg kaster det aldri i livet i søpla. 
Fretex og UFF tar alt for mye for klærne sine da! Dessuten stinker det bruktbutikk. Hvorfor stinker det sånn der? Klærne blir jo vasket, eller er det pelskåpene? 
Henger en del pels og sånt der. Lukter liksom sånn gammelt og tett og jeg jeg får ikke så lyst å kjøpe der.

Selger selv først og fremst fordi jeg synes de overpriser varene.

Anonymkode: 438ee...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men jeg er innom UFF og Fretex og hva skjer om det ikke blir solgt? Jeg er redd for at det bare kastes.

Fretex skriver ganske tydelig at det som ikke er salgbart i Norge, blir eksportert. Mulig det sorteres i mottakerlandet også - i salgbart / gis bort / gjenvinnes som filleryer o.l. I land med lavere kostnadsnivå er det mer lønnsomt å male opp tekstiler til gjenbruk, og Frelsesarmeen har nettverk over hele verden. 

Røde Kors-boksene er et annet alternativ. Her står det hva de tar imot og gjør: https://www.rodekors.no/stott-arbeidet/toy-og-tekstiler/sporsmal-og-svar-toy-og-tekstilinnsamling/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (33 minutter siden):

Jeg gir alt av klær til Fretex.  De tar imot alt av tekstiler og det som ikke er brukbart blir brukt til diverse gjenvinning.  Jeg har god erfaring av å selge/gi bort ting på Finn og også kjøpe ting.  Noen ting har jeg solgt ti minutter etter at jeg la dem ut, og andre har ikke blitt solgt i det hele tatt.

Fretex har også sagt nå under coronatiden at de ikke har kapasitet til å ta imot mer. Noen ganger står det at de tar imot absolutt alt, andre ganger tar de ikke imot slitt tøy, så jeg aner ikke lengre hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt mye frem og tilbake med returselskapene for tekstiler. Hovedbudskapet er at de tar i mot alt, så sant ikke det er tilgriset.

Det er flere typer tekstiltårn: Fretex, UFF, NLM, og andre. De fleste har sortering av tøyet i andre land enn Norge, og så blir det solgt på bruktmarkeder i land som har liten tilgang på nye tekstiler.

Det er veldig mye energi og jomfruelige ressurser som går med til å produsere nye tekstiler, så det er knallbra om plaggene kan få noen ekstrarunder via UFF, Fretex, Finn eller Tise 😊

Se f.eks: https://uffnorge.org/toyinnsamling/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...