Gå til innhold

Blir lokalene åpen for vaksinering videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir redd for at de stenger før jeg får tatt 2 dose. Jeg har kun tatt første dose.  Tok den på mandagen og har fått beskjed av de som jobbet der og vente i 4 uker før jeg går på drop in. Men jeg er så redd for at alle er ferdige med vaksineringen innen da og at de stenger. Men de er vel åpen lenger siden barn og ungdom begynner å vaksineres nå.. 

Andre som mangler en vaksinedose? Og må vente noen uker før dere får ta den? 

Anonymkode: 9f46f...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg blir redd for at de stenger før jeg får tatt 2 dose. Jeg har kun tatt første dose.  Tok den på mandagen og har fått beskjed av de som jobbet der og vente i 4 uker før jeg går på drop in. Men jeg er så redd for at alle er ferdige med vaksineringen innen da og at de stenger. Men de er vel åpen lenger siden barn og ungdom begynner å vaksineres nå.. 

Andre som mangler en vaksinedose? Og må vente noen uker før dere får ta den? 

Anonymkode: 9f46f...18c

Selvfølgelig stenger de ikke.

Anonymkode: 5c8e4...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig stenger de ikke.

Anonymkode: 5c8e4...8bd

Bra. :) . Synes det er veldig viktig å vaksinere seg med tanke på gode resultater med mindre alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 9f46f...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsen for at vaksinestedet stenger er nok stor, men da vil man jo få ett annet sted å få dose nr 2. Evt kanskje blir det kun en dag i uken. Er liten vits å holde åpent om man har kanskje 2-300 pasienter om dagen når normalen er 150-200 i timen.

Anonymkode: cd5ae...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tyder på at tilbudet om ¨bli vaksinert vil forsvinne. Men det vil være naturlig at kommunene endrer sted og tidspunkt ut fra hvor mange doser de har tilgjengelig. Dette har jo allerede variert fra kommune til kommune - i Oslo for eksempel så har de mange (alle?) steder hatt åpent både kveld og helg, mens i en mindre kommune på landet som jeg vet om har de hatt én fast dag i uken for vaksinering. 

Men også for Oslos del vil det være unaturlig å ha åpent mange steder i timesvis hver dag når de store massene er ferdig vaksinert. Mer begrensede åpningstider er ikke det samme som at tilbudet ikke kommer til å finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Skulle de stenge så vil det være naturlig at det blir fastlegekontoret sin jobb. De er interessert i få fullvaksinert. Ingen vil bli nektet, vi får masse vaksiner fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 15.43):

Jeg blir redd for at de stenger før jeg får tatt 2 dose. 

Syns du det ligner på at pandemien er over om fire uker? Les: Nei, du finner nok vaksinasjonstasjoner på samme sted om fire uker.

Med det sagt: Framtidig vaksinering vil nok gis andre steder etterhvert som behovet for MASSEvaksinering avtar, og takk og lov for det. Hvor mye vil du gjette at det koster kommuner og stat å rigge slike ekstraordinære innretninger som gjøres nå? Det er MYE, og jeg vet hvor mye i min kommune. Jeg ser fram til at behovet avtar, og at midlene kan benyttes til andre formål om det nå er andre tiltak eller sparing til innbyggeres framtidige pensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...