Gå til innhold

Hvor kaldt skal det være før du begynner å fyre, dersom du fyrer elektrisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fryser litt inne nå. Men det er jo slankende har jeg hørt. Dessuten er det spotpris på 1,40 i dag. Jeg har ikke skrudd på ovnen.

 

Hva med deg? Har du tenkt å skru på panelovnen? Hvor kaldt må det være?

Anonymkode: a3f73...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask skrev (11 minutter siden):

Når det blir kaldere enn 22 grader i stua.

Det er jo rene badstuen!

Anonymkode: a3f73...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt ovnen på 19 grader. Da slår den seg på når det blir kaldere. Liker å ha det rundt 19-22 grader, alt ettersom hvor kald jeg er. På soverommet liker jeg å ha det rundt 15 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva med deg? Har du tenkt å skru på panelovnen? Hvor kaldt må det være?

Anonymkode: a3f73...af8

Holder det rundt 17-18 grader inne, ikke pga pris men pga komfort, så siden det har vært ned mot 7 grader ute på nettene noen ganger så har ovnene stått på litt, men krever ikke mye strøm for å varme opp slik jeg bor så slipper den bekymringen

Anonymkode: 9da58...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fryser litt inne nå. Men det er jo slankende har jeg hørt. Dessuten er det spotpris på 1,40 i dag. Jeg har ikke skrudd på ovnen.

 

Hva med deg? Har du tenkt å skru på panelovnen? Hvor kaldt må det være?

Anonymkode: a3f73...af8

Her står varmepumpa på 22 grader fra august til mai... Om vinteren fyrer vi med ved i tillegg en del, for ovnsvarmen er mye deiligere. 😊 Å ha 17-18 grader på stua er overhodet ikke aktuelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har termostater med senking på alle ovnene. De er litt forskjellige, siden vi har bodd her så lenge at vi har måttet skifte ut flere av ovnene, og termostatene endrer seg stadig. Derfor må jeg ta fram 2-3 forskjellige bruksanvisninger for å stille dem inn om høsten, og det er ikke noen spesielt lystbetont jobb.

Senkingsprogrammet bruker selvsagt klokka. Derfor forsøker jeg å vente til den helgen sommertiden slutter, for da slipper jeg å gjøre jobben to ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min forrige bolig hadde jeg en eldre variant av elektrisk oppvarmet vannbåren varme i gulvet i første etasje. Det var ikke så lett å fininnstille termostat, så jeg brukte å skru av anlegget totalt om sommeren. Sånn røffli ble det slått av første halvdel av mai og slått på igjen første halvdel av september. På badet hadde jeg egen elektrisk varmeovn, og den var oftest skrudd av fra tidlig juni til medio/sent august. 

I nåværende bolig har jeg bergvarme/vannbåren med betraktelig mer avanserte og morderne styringssystemer, så her står anlegget på året rundt, da anlegget selv passer på at det ikke blir varme her når det likevel er varmt ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker så og si ingen varme inn og det er 5 grader ute. Liker ikke å ha det så varmt og nå ligger det på 20 grader inne. Kommer jo også an på været ute, er det mye vind så blir det kaldere. Da jeg bodde i blokk hadde jeg nesten aldri varme på i leiligheten, men nå som jeg bor i enebolig så bruker jeg litt mer strøm. Fyrer med ved en god del på vinteren, blir så god varme av det.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...