Gå til innhold

Regjeringen vil lovfeste lekser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hørte om det på radioen og lurte på hvordan dette er tenkt håndhevet. Hva med heller å bruke ressursene på å forsøke å lære bort ansvar for egen læring (kunne hatt nytte av en dose av dette selv i skoledagene 😅)?

 

Reagerte også på kritikeren som ble intervjuet, som sa noe om at dette var å bevege seg baklengs inn i fremtiden, for lekser skal jo bort. -Lekser er urettferdig, fordi elever har ulike forutsetninger hjemme.

Selv er jeg så gammeldags at jeg mener lekser må til, både for å repetere/forberede og for å lære seg arbeidsvaner. Overgangen til universitet blir ikke mindre brutal om man aldri har åpnet en lærebok på egenhånd.

 

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (11 minutter siden):

Hørte om det på radioen og lurte på hvordan dette er tenkt håndhevet. Hva med heller å bruke ressursene på å forsøke å lære bort ansvar for egen læring (kunne hatt nytte av en dose av dette selv i skoledagene 😅)?

 

Reagerte også på kritikeren som ble intervjuet, som sa noe om at dette var å bevege seg baklengs inn i fremtiden, for lekser skal jo bort. -Lekser er urettferdig, fordi elever har ulike forutsetninger hjemme.

Selv er jeg så gammeldags at jeg mener lekser må til, både for å repetere/forberede og for å lære seg arbeidsvaner. Overgangen til universitet blir ikke mindre brutal om man aldri har åpnet en lærebok på egenhånd.

 

Får ikke skolebarn veldig lange arbeidsdager med lekser i tillegg til full skoledag?

Anonymkode: 8e777...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får ikke skolebarn veldig lange arbeidsdager med lekser i tillegg til full skoledag?

Anonymkode: 8e777...812

I barneskolen er vel skolen inntil seks timer og jeg tenker at barna ikke har vondt av en time lekser i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (9 minutter siden):

I barneskolen er vel skolen inntil seks timer og jeg tenker at barna ikke har vondt av en time lekser i tillegg.

Men så har du de som bruker myyye lengre tid på lekser enn 1 time. Barn med konsentrasjonsvansker blant annet. 

Anonymkode: d84fe...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 minutter siden):

I barneskolen er vel skolen inntil seks timer og jeg tenker at barna ikke har vondt av en time lekser i tillegg.

På ungdomsskolen og vg har mange lang reisevei og har 9-10 timers dager som det er. Så kommer lekser i tillegg. Gjerne 2-3 timer.

Anonymkode: 8e777...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (21 minutter siden):

I barneskolen er vel skolen inntil seks timer og jeg tenker at barna ikke har vondt av en time lekser i tillegg.

Da jeg gikk på barneskolen så hadde vi en klasseforstander som skulle være "snill" og ikke gi oss lekser. Med det resultat at iallefall jeg fikk en overraskelse da vi begynte på ungdomsskolen. Og tror ikke jeg var den eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men så har du de som bruker myyye lengre tid på lekser enn 1 time. Barn med konsentrasjonsvansker blant annet. 

Anonymkode: d84fe...81c

Jeg synes ikke flertallet skal fritas for lekser på grunn av enkelte som ikke får det til. Da er det bedre å hjelpe de som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde vært helt unødvendig med leker hvis man hadde utnyttet tiden på skolen mer effektivt.

Anonymkode: 8e777...812

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

På ungdomsskolen og vg har mange lang reisevei og har 9-10 timers dager som det er. Så kommer lekser i tillegg. Gjerne 2-3 timer.

Anonymkode: 8e777...812

Ille for de det gjelder, men tror det er et fåtall, og synes det blir litt feil om alle andre skal fritas for lekser på grunn av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Ille for de det gjelder, men tror det er et fåtall, og synes det blir litt feil om alle andre skal fritas for lekser på grunn av disse.

Jeg tror ikke du vet hva du snakker om.

Anonymkode: 8e777...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...