Gå til innhold

Her er et bevis på at sex særlig for kvinner er straffbart


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er livet. Man må akseptere en viss risiko.

Eventuelt må man akseptere at man ikke ønsker å ta noen risiko. Da får man leve alene i en bunkers og spise brokkoli. Er man riktig uheldig kan man leve til man er 120 år på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (11 minutter siden):

Sånn er livet. Man må akseptere en viss risiko.

Eventuelt må man akseptere at man ikke ønsker å ta noen risiko. Da får man leve alene i en bunkers og spise brokkoli. Er man riktig uheldig kan man leve til man er 120 år på den måten.

Men hvorfor skal også sex være straffbart?? Alt som er godt er straffbart! Jeg tror sex er en slags felle, særlig for de kvinner som ikke styrer seg. Men likevel er jeg deppa pga mangel på nærhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

https://www.kk.no/livet/jeg-tenkte-herregud-hva-har-jeg-gjort-mot-meg-selv/73960733
 

Kom over denne nå. Dette er en av grunnene til at jeg ikke har turt. Det er noen som straffer oss for sex. Verst virker det for kvinner. 
For det andre er jeg sint på kroppene våre, fordi den ikke er sterk nok til å forsvare seg. 

dette handlet om en jente som unnlot å ta celleprøve, hva har dette med sex å gjøre i det hele tatt?

Anonymkode: bd426...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette handlet om en jente som unnlot å ta celleprøve, hva har dette med sex å gjøre i det hele tatt?

Anonymkode: bd426...3f5

Livmorhalskreft som kommer av hpv kan være seksuelt overført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor skal også sex være straffbart?? Alt som er godt er straffbart! Jeg tror sex er en slags felle, særlig for de kvinner som ikke styrer seg. Men likevel er jeg deppa pga mangel på nærhet. 

Jeg tror ikke det finnes noen dypere grunn som gjør sex straffbart. Det er bare noen virus som gjør sånn som virus gjør.

Hvor mange dør av å ha sex i Norge? Jeg aner ikke, men det er sikkert en del. Noen drukner, noen krasjer med bil og noen dør på fjelltur. Mange flere dør av alkohol og usunn mat.

Jeg spiser drikker, bader, kjører bil og xxxxx, men med litt fornuft tror jeg. Hvis du tar vaksine, bruker kondom og ikke har for mange partnere tenker jeg risikoen for å dø av HPV virus er ganske liten. Du får vurdere selv om det er verd risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Livmorhalskreft som kommer av hpv kan være seksuelt overført.

Jeg vet det, men det blir så far out. Man kan dø av å kjøre bil også. 

Anonymkode: bd426...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet det, men det blir så far out. Man kan dø av å kjøre bil også. 

Anonymkode: bd426...3f5

Jeg er enig med deg jeg, altså. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fjernt å se på dette som en straff for å ha sex! Høres nesten ut som noe noen religiøse mørkemenn ville påstått. 
 

Trist og kjipt for den det angår å få en kreftdiagnose, men flott at hun står fram slik at andre kvinner - også de unge - derved oppfordres til å TESTE SEG! Og også til å ta vaksinen. 
 

Det å stå fram med sin historie på denne måten er overhodet ingen oppfordring til å la være å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (17 timer siden):

Jeg tror sex er en slags felle, særlig for de kvinner som ikke styrer seg.

Man trenger ikke være seksuelt hyperaktiv for å bli smittet av HPV-virus. Eller av klamydia eller HIV for den saks skyld. Det er tilstrekkelig å ha uflaks - akkurat som ved uønsket graviditet. Dessuten finnes det forholdsregler. 

I tillegg er det jo slik at de som ikke har noen livmor, ikke får livmorhalskreft. Akkurat som at de som ikke har testikler, ikke får testikkelkreft. Så det ligger nok ingen dypere mening bak for å straffe kvinner spesielt.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del av innleggene dine, og jeg tror ikke jeg har opplevd en som er mer redd for sex enn deg. Du fremstiller det som noe skittent og farlig, og sier du hater kvinnekroppen fordi den kan kjenne lyst. Du har en forventning om å bli misbrukt om du bestemmer deg for å ha sex med noen. Man skulle nesten tro at du var blitt oppdratt av nonner i et strengt kloster, eller i en eller annen religiøs sekt uten kontakt med omverdenen og virkeligheten. 

Sex er en helt naturlig ting, og i våre dager er det helt vanlig å både ligge med noen en er glad i og noen en bare treffer for en kveld. Det er også like naturlig for en kvinne å kjenne lyst som det er for en mann. Kvinner er verken skitne eller trenger å skamme seg av den grunn. Og sjansen for å bli smittet av kjønnssykdommer, bli gravid, eller få kreft er svært liten om du bare beskytter deg. Det er ingen som blir "straffet" for å ha lyster. Mitt råd er at du må prøve å slappe av og ta en sjanse med en du liker, så håper jeg at du vil erfare at du kan nyte og at det ikke er noe skummelt eller skamfullt å ha sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...