Gå til innhold

Psykiater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lenger tillit til min psykiater. Vil ikke utdype det mer her. Jeg trenger hjelp, men vet ikke hva jeg skal gjør.

Anonymkode: 857e9...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor må du gå til psykiater da? Kan du ikke bare få medisiner fra fastlegen? 

Anonymkode: 0212c...f38

Det er mer enn medisiner jeg trenger

Anonymkode: 857e9...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne situasjonene ville jeg snakka med psykiateren om det først, med mindre han framsto fullstendig uprofesjonell. Er han profesjonell kan du snakke om det som plager deg, og hvis dere er enige om det kan han henvise deg til noen andre. Ellers kan du avslutte behandlingen og gå til fastlegen og be om ny henvisning.

Min egen erfaring er at det har lite for seg å fortsette i behandling hos noen hvis man tviler på integriteten deres og/eller man føler man ikke har fått utbytte av behandlinga etter noen måneder. Da tror jeg ingen behandling er et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9/14/2021 den 15.05):

Jeg har ikke lenger tillit til min psykiater. Vil ikke utdype det mer her. Jeg trenger hjelp, men vet ikke hva jeg skal gjør.

Anonymkode: 857e9...a96

Hvorfor trenger du fortsatt hjelp fra psykiater? Hvor lenge har du gått i behandling?

En viktig del av det å gå i behandling, er på et eller annet tidspunkt å slutte å gå i behandling regelmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (3 timer siden):

Hvorfor trenger du fortsatt hjelp fra psykiater? Hvor lenge har du gått i behandling?

En viktig del av det å gå i behandling, er på et eller annet tidspunkt å slutte å gå i behandling regelmessig. 

Det har vært trygt med noen oppfølgingstimer når jeg går på medisiner. Men jeg ser hva du skriver. 

Anonymkode: 857e9...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (16 timer siden):

Hvorfor trenger du fortsatt hjelp fra psykiater? Hvor lenge har du gått i behandling?

En viktig del av det å gå i behandling, er på et eller annet tidspunkt å slutte å gå i behandling regelmessig. 

Noen ganger må man ha oppfølging eller behandling hos psykiater pga visse medisiner. Orfiril er ett eksempel. Fastlegen har ikke lov til å justere dosen engang uten at spesialist er involvert. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (2 timer siden):

Noen ganger må man ha oppfølging eller behandling hos psykiater pga visse medisiner. Orfiril er ett eksempel. Fastlegen har ikke lov til å justere dosen engang uten at spesialist er involvert. 

Det betyr ikke at man nødvendigvis må ha faste avtaler med en psykiater resten av den tiden man benytter medisinen; fastlegen kan konsultere spesialist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...