Gå til innhold

Hvilken type musikk hjelper deg?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg har satt på Angelic code; monoton, vakker og deilig musikk. Sånn musikk hjelper når jeg har det vondt. Jeg får mer lyst til å gråte enn å piske meg selv. Musikken gjør at de vonde tankene og følelsene blir skjøvet litt i bakgrunnen. Jeg søker på musikk av engler og erkeengler på yt hvis noen er interessert. Snart skal jeg legge meg. Dagens absolutte høydepunkt. Låse døren til rommet mitt og legge meg under en kjølig dyne og lytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Gondor skrev (6 timer siden):

Jeg har satt på Angelic code; monoton, vakker og deilig musikk. Sånn musikk hjelper når jeg har det vondt. Jeg får mer lyst til å gråte enn å piske meg selv. Musikken gjør at de vonde tankene og følelsene blir skjøvet litt i bakgrunnen. Jeg søker på musikk av engler og erkeengler på yt hvis noen er interessert. Snart skal jeg legge meg. Dagens absolutte høydepunkt. Låse døren til rommet mitt og legge meg under en kjølig dyne og lytte. 

Slike hørte jeg mye på for et par år siden. Men jeg blir av en grunn enda mer nedstemt av det, om ikke kan jeg sovne. 
De minner om at jeg trenger å healies, men jeg vet en del har hjelp av de der. 
 

Jeg liker veldig godt denne av og til, hvis det skal være typisk healing:

ellers kan sånne her redusere depresjonsfølelse, helst med masse bass:


 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beveges lett av musikk. Hva jeg liker i øyeblikket avhenger nok av sinnstemningen. 

Kan bruke musikk aktivt etter hva jeg ønsker å oppnå. Vil jeg grine så lytter jeg gjerne til rolige ballader. Skal jeg gjøre reint eller trene setter jeg på litt raskere musikk som gir meg mer energi og godt humør. Nå bruker jeg ikke CD-spiller lenger, men DAB-radioen har mange kanaler for enhver smak og lyst. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (18 timer siden):

Jeg beveges lett av musikk. Hva jeg liker i øyeblikket avhenger nok av sinnstemningen. 

Kan bruke musikk aktivt etter hva jeg ønsker å oppnå. Vil jeg grine så lytter jeg gjerne til rolige ballader. Skal jeg gjøre reint eller trene setter jeg på litt raskere musikk som gir meg mer energi og godt humør. Nå bruker jeg ikke CD-spiller lenger, men DAB-radioen har mange kanaler for enhver smak og lyst. 🙂

CD-spiller? 😂

Anonymkode: c2c39...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

CD-spiller? 😂

Anonymkode: c2c39...7dc

Hehe ja, ganske avleggs nå, ikke sant? 😉 Jeg følger da med i tiden og har som de fleste andre laget meg spillelister av nedlastet musikk, men jeg hører oftere på radio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (39 minutter siden):

Noe mørk/dyster/sær/hard/jævlig musikk. 

 

Har aldri forstått meg på sånn type musikk. Det er vel den verste type musikk jeg kan tenke meg. Blir bare stressa, irritert og urolig av det. Jeg har enda ikke klart å høre ferdig låta med lignende musikk som vant Eurovision, for sånt er bare støy i mine ører. Av rein nysgjerrighet; hva får du ut av det? På hvilken måte hjelper slik musikk deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Anbru skrev (På 2021-9-18 den 18.38):

Har aldri forstått meg på sånn type musikk. Det er vel den verste type musikk jeg kan tenke meg. Blir bare stressa, irritert og urolig av det. Jeg har enda ikke klart å høre ferdig låta med lignende musikk som vant Eurovision, for sånt er bare støy i mine ører. Av rein nysgjerrighet; hva får du ut av det? På hvilken måte hjelper slik musikk deg? 

På hvilken måte hjelper det deg å høre på radioen?

 

Jeg liker lignende musikk som Slabbedask refererte til her, om ikke akkurat det albumet, så liker jeg også Mayhem. Tror du man hadde hørt på det dersom man opplever det som støy? Det er mye fordommer om musikk. Jeg blir sliten av danseband og den slags, jeg tenker de som liker slikt er litt "enkle", samme med enkel og banal popmusikk. Jeg tenker slikt er for dumt. Samme med Rap. Så fordommene går nok begge veier.

Denne sovnet jeg fredfullt til i dag:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...