Gå til innhold

Forverring av søvn og økt trøtthet, kupton og gjerne andre?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden opplevd forverring av søvn og mer vonde drømmer/mareritt. Er mer trøtt på dagtid også. Hjelper dessverre lite å være i aktivitet på dagtid. Er bipolar og sliter med traumer. Jeg blir og sliten og trøtt ganske fort. Bare å gå til fastlegen gjør meg trøtt. Bruker orfiril og har hjelp av 75 mg seroquel for søvn, men noen ganger virker det som om den ikke hjelper så godt og andre ganger bruker den nesten 3 timer for å virke. Har fin søvnhygiene uten at det hjelper. Drikker ingenting sukkerholdige eller koffeinholdige drikker etter kl 17 og lite før det, ingen tunge måltider, ikke sukker og er ikke i sterkt lys siste 3 timene før jeg legger meg. Legger meg og står opp til samme tid. Hva gjør jeg? Snakke med fastlegen om å bytte eller øke seroquel? Har økte paranoide tanker, men vet ikke om det spiller inn på dette på et vis. Var nylig innlagt på brukerstyrt seng på DPS og der opplevde jeg det i endel mindre grad enn hjemme. Trives jo godt i mitt eget hjem.  

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

May- Bente Paulsen

Jeg har nettopp begynt med orfiril 150 mg og opplever mareritt om natta. Dette har aldri skjedd før, så jeg tror bestemt det er ei bivirkning.  Tar qetiapin 50 mg for søvn. Pga. Hypomani for tiden har jeg økt til 300 mg. + sopiclone. Fremdeles får jeg for lite søvn. Våkner 03.30 de fleste netter. Føler meg som en zombie på dagtid. For meg er det våren med sol som trigger mani for så å gå i depressjon i Oktober.  Tøffe tak for oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...