Gå til innhold

Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?


AnonymBruker

Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?  

6 stemmer

  1. 1. Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?

    • JA
      1
    • NEI
      3
    • VET IKKE
      2


Anbefalte innlegg

Ikke umulig du kan komme til å måtte betale 3-5 ganger fra mer for strømmen det neste halvåret sammenligned med i fjor. Får du problemer da?

Anonymkode: 51047...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke umulig du kan komme til å måtte betale 3-5 ganger fra mer for strømmen det neste halvåret sammenligned med i fjor. Får du problemer da?

Anonymkode: 51047...a08

Mange brukte nok uvanlig mye strøm sist vinter ettersom vi hadde hjemmekontor, men som mange må jeg finne på noe lurt for å spare om strømprisene stiger 3-5 ganger fjorårets nivå. Jeg betalte mellom 3000 og 3500 pr måned på det værste i fjor, og det sier seg selv at 3-5-dobling av kw- pris blir krevende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å få problemer om prisen på strømregningen blir tre ganger så stor. Jeg har en strømregning på 1900 kr på vinteren. Og dersom den ganges med tre så blir jo det nesten 6000 kr i strøm hver måned om vinteren. Det klarer ikke jeg å betale. 

Anonymkode: 23983...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (4 timer siden):

Vet ikke, men den kommer til å svi godt i lommeboka iallefall 

Er snakk om at man kan gange den med tre eller fem... 

Anonymkode: 23983...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er snakk om at man kan gange den med tre eller fem... 

Anonymkode: 23983...c03

Da må nesten myndighetene gjøre noe for å hjelpe de med minst råd. Kompensere med høyere trygdesatser feks. 

Anonymkode: 72525...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da må nesten myndighetene gjøre noe for å hjelpe de med minst råd. Kompensere med høyere trygdesatser feks. 

Anonymkode: 72525...518

Dersom den 3 eller femdobles så blir jo mulig en normal strømregning på rundt 6000 til nesten 10 000 hver måned i vinterhalvåret. Hvem har råd til det? 

Anonymkode: 23983...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (48 minutter siden):

De som enda ikke har varmepumpe, bør skaffe seg snarest. Tjenes inn på en vinter om det blir slik. 

Noen bor i blokk hvor det ikke er mulig.

Anonymkode: 767ac...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi fikk lagt inn bergvarme, men jeg vet ikke hvor mye vi sparer på det. 

Anonymkode: c015c...4c3

Sannsynligvis går bergvarmen inn i en varmepumpe. Disse har en virkningsgrad på ca 4-fire. Vanligvis går 60% av strømmen vi bruker til oppvarming, 20% til varmt vann og 20% til andre ting. Dersom varmepumpa kun gir oppvarming, vil du spare 75% av de 60% dvs 45% av totalbeløpet. Dersom varmepumpa også varmer vannet ditt, vil du spare 75% av de 80%, dvs 60% av totalbeløpet. Med en nåværende strømregning på 6000 kroner, vil det bli en besparelse på 3600 kroner i måneden.

Til AB....cff: Ja, jeg vet at det ikke er mulig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen bor i blokk hvor det ikke er mulig.

Anonymkode: 767ac...cff

Her jeg bor, er det heller ikke mulig. Dessuten så leier jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hentet 3000 liter ved i går og har varmepumpe så vi skal nok berge godt over vinteren, men jeg synes synd på de som kun har elektrisk oppvarming og da i form av panelovner ja. Fatter ikke at myndighetene kan la dette skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (28 minutter siden):

Vi hentet 3000 liter ved i går og har varmepumpe så vi skal nok berge godt over vinteren, men jeg synes synd på de som kun har elektrisk oppvarming og da i form av panelovner ja. Fatter ikke at myndighetene kan la dette skje.

Fatter det ikke jeg heller. Og hva med miljøet alle politikere og alle andre er så opptatt av? Vedfyring er jo skadelig for miljøet! Så hvis miljøet og den globale oppvarmingen er så jævlig viktig for dem så må de gjøre noe med strømprisene da så ikke folk fyrer med ved! 

Anonymkode: 72525...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...