Gå til innhold

Miljøvennelig= deprimert


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Alt fokuset som er på miljø er sikkert ikke jeg den eneste som har lagt merke til. Og som mange av dere vet så er dette en del av tvangstankene mine. 
Det jeg lurer litt på er hvem som egentlig følger det og hvem som bare snakker. 
Og hvor mye som er sant. Og hvem som er skyldig. Forbruker? Butikksjef/eier som velger å fortsette? Butikkansatt som skal selge? Produsent? 
 

Et annet tiltak er jo at papir blir redusert med at billetter og det meste annet er digitalt nå. Men er det egentlig så mye mer miljøvennelig når det lages like mange smartphones som det finnes mennesker? 
 

Utseendefokus er ikke miljøvennelig, er det vel? Så hvorfor skal vi tro at vi må farge håret, sminke oss, ta fillers osv? 
 

Er det så økologisk lenger når det er fraktet fra Italia? Eller lenger bort? Økologisk betyr liksom at det er ekstra «rent». Eldorado sine bønner er fra Italia, Änglamark sine er faktisk fra Kina! Dette merket reklamerer for seg for å være helt økologisk!

Er svanemerket så viktig? Når alle skriver om seg selv «nå mer miljøvennelig» «et grønnere alternativ» uten at de har svanemerket? 
 

Så har vi engangsalternativer. La oss si ansiktsservietter/engangs bomullspads. Så har vi disse gjenbrukbare greiene.. er det mer miljøvennelig når det skal lages så det er nok til alle på kloden? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Oj, beklager! Overskriften samsvarer ikke helt! 
Ja, jeg har som enkelte av dere vet levd så miljøvennelig jeg har kunnet i perioder. Det vil si så lite dusjing som mulig, fordi jeg så ikke andre enn mamma og broren min en stund likevel så jeg så ikke vitsen. 
Aldri farge håret og ikke bruke noe sminke.

Dusje i kaldt vann.

Ikke ha på særlig med varme hjemme. 
 

Ikke kjøpe ny mobil (hadde en treig Sony på 5 år) 

Ikke kjøpe nye klær. At klær var blitt slitt, mistet elastisitet og jeg ikke likte dem var ikke unnskyldning nok for å kjøpe nytt. 
 

Drikke bare vann og kaffe. 
 

Tok av mat som ble igjen på jobben. Altså spiste jeg ikke det jeg hadde lyst på. Jeg tok det som ble tilgjengelig. 
 

Mens andre kom i nye klær, hadde farget hår, sminket, kjøpt ny mobil følte jeg meg som ei fattiglus.. dette er jo slik miljøfolka sier du skal leve, men gjør det de selv?! Jeg har følt meg litt lurt. Alt dette førte egentlig bare til mer depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...