Gå til innhold

Man må være veldig kaldblodig om man skal drepe noen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som man har vært gift med i f.eks 60år. Jeg satt å tenkte på det, og det er jo helt sykt. Her har man sovet i samme seng og spist middag sammen i 60år, og så dreper man partneren sin. Da er man kaldblodig da? Hvordan klarer noen sånt? 

Anonymkode: 06f27...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Som man har vært gift med i f.eks 60år. Jeg satt å tenkte på det, og det er jo helt sykt. Her har man sovet i samme seng og spist middag sammen i 60år, og så dreper man partneren sin. Da er man kaldblodig da? Hvordan klarer noen sånt? 

Anonymkode: 06f27...5d0

Det kommer jo helt an på hvordan ektefellen har vært disse 60 årene da. Har den vært et rasshøl så blir man til slutt lei, men selvfølgelig skal man ikke drepe for det. Det holder lenge å skille seg. 

Anonymkode: 7158b...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nokon dreper i affekt, eller psykotisk tilstand. Trenger ikke være kaldblodig som menneske da. Man tenker jo at det i utgangspunktet skal være høyere terskel for å ta livet av noen som står en nær, men i de aller fleste drapssaker så er det ektefelle, familie eller venner/bekjente som står bak dessverre.. er det en spesiell sak du tenker på? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg tenker som TS, at det er veldig kaldblodig.

Det spiller ingen rolle hvor sint og lei man er. Normale folk har en sperre mot å bruke vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Grendel skrev (34 minutter siden):

Jeg vet ikke, men jeg tenker som TS, at det er veldig kaldblodig.

Det spiller ingen rolle hvor sint og lei man er. Normale folk har en sperre mot å bruke vold.

Jeg har opplevd psykose i fylla. Hadde drukket hjemmebrent, og jeg husker psykosen. Nå ble ikke jeg voldelig mot noen slik, men jeg kan tenke meg om de rundt meg forvandlet seg til monstre. Jeg kasta noe mat fordi den ble levende. 
Så dreper man i psykose er det ikke kaldblodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Jeg har opplevd psykose i fylla. Hadde drukket hjemmebrent, og jeg husker psykosen. Nå ble ikke jeg voldelig mot noen slik, men jeg kan tenke meg om de rundt meg forvandlet seg til monstre. Jeg kasta noe mat fordi den ble levende. 
Så dreper man i psykose er det ikke kaldblodig.

Nei, det blir vel noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært forberedt på å drepe en, og planlagt det hele. Men det ville vært i selvforsvar hvis han oppsøkte meg på nytt. 

Er jo mange grunner til at noen dreper, men hvis noen dreper en de har vært med i 60 år bare fordi den er lei eller de har en krangel det er nok kaldblodig. Men jeg vil si det er mer kaldblodig hvis det er planlagt kontra at det skjer i affekt også får en sjokk, panikk, sorg og det hele. Ikke greit uansett, men dere skjønner vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...