Gå til innhold

Går det an å selv være klar over at man er i psykose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og søke hjelp for det? Vennen min sa i kveld at han må bestille akutt time hos legen i morgen fordi han var blitt psykotisk. 

 

Anonymkode: c3af0...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært psykotisk, men vil tro om man opplever symptomer som f.eks synshallusinasjoner, eller har en uvirkelighetsfølelse, og man har vært psykotisk før, kan man vel ha en viss innsikt? Det er vel individuelt. De jeg har snakket med sier at de merket at noe ikke var som det skulle i starten, men etterhvert som de ble bedre innså de at de hadde hatt psykotiske symptomer. Det er vel forskjell på å få symptmer, og en full blown akutt psykose. De vil jeg tro er lite klar over at de er psykotiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotund skrev (11 timer siden):

Har aldri vært psykotisk, men vil tro om man opplever symptomer som f.eks synshallusinasjoner, eller har en uvirkelighetsfølelse, og man har vært psykotisk før, kan man vel ha en viss innsikt? Det er vel individuelt. De jeg har snakket med sier at de merket at noe ikke var som det skulle i starten, men etterhvert som de ble bedre innså de at de hadde hatt psykotiske symptomer. Det er vel forskjell på å få symptmer, og en full blown akutt psykose. De vil jeg tro er lite klar over at de er psykotiske.

Ja, jeg har vært psykotisk uten å forstå at jeg var det, også har jeg merket at nå holder det på å gå den veien og hatt mange symptomer. Det har vært rusutløst, men denne sterke følelsen av uvirkelighet, paranoia, hallusinasjoner osv. Har jeg lært å kjenne igjen. I motsetning til de første gangene hvor jeg mistet bakkekontakten helt. Ene gangen forstod jeg ikke at jeg hadde vært psykotisk før seks måneder senere, da det dukket opp bevis på at det jeg mente hadde skjedd, faktisk ikke hadde skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...