Gå til innhold

Gamle foreldre


påskelilje

Anbefalte innlegg

morsan skrev (18 timer siden):

Men selv om det har en åpenbar slitsom og også følelsesmessig trist side at man ser aldersmessige utfordringer og forfall, så er det veldig hyggelig å være ofte på besøk. Vi prater jo og koser oss med god mat, og det settes veldig pris på besøk.

Det er også en viktig del av forholdet, ikke bare det praktiske. 

Jeg husker jeg reagerte på at svigerinnene mine (særlig den ene lider litt av støv på hjernen) styrte så veldig med rengjøring etc. da deres barnløse tante ble syk og skrøpelig. Greit nok at det skal være en viss minstestandard på hygiene og renhold, men hvis det ikke har vært vasket bakerst i skapene på noen år, kan det sikkert vente til etter begravelsen. Det er sikkert hyggeligere for den gamle å ta en kopp kaffe i godt selskap enn å få kjeft av en hvit tornado.  

(Jeg tror ikke at du eller noen av søstrene dine driver på sånn, altså...)

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laban skrev (8 minutter siden):

Det er også en viktig del av forholdet, ikke bare det praktiske. 

Jeg husker jeg reagerte på at svigerinnene mine (særlig den ene lider litt av støv på hjernen) styrte så veldig med rengjøring etc. da deres barnløse tante ble syk og skrøpelig. Greit nok at det skal være en viss minstestandard på hygiene og renhold, men hvis det ikke har vært vasket bakerst i skapene på noen år, kan det sikkert vente til etter begravelsen. Det er sikkert hyggeligere for den gamle å ta en kopp kaffe i godt selskap enn å få kjeft av en hvit tornado.  

(Jeg tror ikke at du eller noen av søstrene dine driver på sånn, altså...)

😆

 

(elles enig)

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (9 timer siden):

Det er også en viktig del av forholdet, ikke bare det praktiske. 

Jeg husker jeg reagerte på at svigerinnene mine (særlig den ene lider litt av støv på hjernen) styrte så veldig med rengjøring etc. da deres barnløse tante ble syk og skrøpelig. Greit nok at det skal være en viss minstestandard på hygiene og renhold, men hvis det ikke har vært vasket bakerst i skapene på noen år, kan det sikkert vente til etter begravelsen. Det er sikkert hyggeligere for den gamle å ta en kopp kaffe i godt selskap enn å få kjeft av en hvit tornado.  

(Jeg tror ikke at du eller noen av søstrene dine driver på sånn, altså...)

Jeg er helt enig i at det sosiale også er viktig. Derfor mener jeg at det vi skal hjelpe til med ikke er slikt som så lett kan kjøpe seg som en tjeneste, slik som fx ordinær rengjøring av boligen. Men det er litt vanskelig å komme dit og bare «nøye» seg med å ta de med på turer, kafé etc. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...