Gå til innhold

Jeg skriver alltid ned samtalene jeg har med psykologen, er det dumt og risikabelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter timene med psykologen skriver jeg alltid ned samtalene vi har (det jeg husker i alle fall). Skriver i google docs. Er det dumt og risikabelt av meg? Tenker på det at noen kanskje kan finne det og lese f.eks? Hva tenker dere?

Anonymkode: 7e678...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er du redd skal finne det? Familie, venner? Eller Google, identitetstyv?

Jeg skriver også ned etter timen, men jeg skriver i en bok. Kjenner på at det er en risiko for at sønnen min skal lese i boken. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Virker litt tvangspreget..

Anonymkode: a0e5b...044

Hva tenker du virker tvangspreget?

Jeg synes det er fornuftig å skrive ned hva som har blitt snakket om i timen med psykologen - da vil du på sikt få mer ut av egen terapi.Jeg synes det også er fornuftig å ha et kritisk blikk på hvem som kan få tak i hva om deg med bruk av ulike digitale tjenester. Vil du være 100% sikker for innsyn utenfra fra egen nærmeste omgivelse, kan du jo passordbeskytte dokumentene dine. Når det kommer til digitale tjenester, må vi nok bare iinnse at de har oss i vår hule hånd uansett hvor vi snur oss. I så fall må du skrive på en PC uten nettilkobling og lagre de på en tradisjonell disk der dokumentene ikke lastes opp i en skytjeneste...

F.eks. synes jeg det er betenkelig at man nå tar i bruk, mange uten å tenke seg om, en haug med apper med mye sensitiv helseinformasjon, enten det gjelder CPAP, diabetes, registrering av hjerterytme osv. Det var jo en sak i media for en stund siden der man på et teknologisk utstyr på sykehuset var blitt rådet av leverandør til å beholde standardpassordet fordi det da ble lettere for teknikere som skulle utføre service på det medisinske utstyret å koble seg til. Det er jo ikke uten grunn at man blant kjente folk som går med peismaker, må gjøre den utilgjengelig for tilkobling utenfra - den er mulig å hacke om man har kunnskaper nok. Men dette var vel litt utenom temaet? :) Men skummel utvikling uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må regne med at AI-en til Google "leser" det du skriver og modifiserer profilen de har av deg basert på det, ellers er det ikke lett for andre å se det. Personlig ville jeg ikke hatt noe problem med å skrive den typen ting i google docs.

Jeg tar selv noen ganger notater fra samtalen med terapeuten min, men da er det stort sett snakk om noen få linjer om de viktigste tingene. Om noe viser det vel bare at du prioriterer terapien og aktivt forsøker å få noe ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...