Gå til innhold

Sliter psykisk med depresjon og kommer veldig ofte forsent til skolen.


Den forsvunne diamanten

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg gå siste året på videregående om igjen fordi jeg ikke klarte fullføre på grunn av den depressiv episode. Nå merker jeg at jeg begynner å å bli litt deprimert igjen. Og på morgenen så er det helt for jævlig. Jeg våkner og har ikke lyst til noen ting. Hater virkelig livet, ønsker at jeg var død, fantaserer å drukne i et dypt dypt vann. Klarer ikke å komme meg opp av senga selv om jeg vet at jeg er sen. Rekker aldri bussen jeg skal ta og ønsker at jeg skal kræsje og død i bussen. Jeg vil være ingensteder og skulle ønske jeg ikke eksisterte. Bor langt unna så kommer jeg forsent blir det en halvt time til en time sent. Blir endel bedre i løpet av dagen og føler meg ok litt etter lunsj. Hva skal jeg gjøre her? Det er nesten så jeg ikke drar på skolen altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny Medlem skrev (13 minutter siden):

Jeg gå siste året på videregående om igjen fordi jeg ikke klarte fullføre på grunn av den depressiv episode. Nå merker jeg at jeg begynner å å bli litt deprimert igjen. Og på morgenen så er det helt for jævlig. Jeg våkner og har ikke lyst til noen ting. Hater virkelig livet, ønsker at jeg var død, fantaserer å drukne i et dypt dypt vann. Klarer ikke å komme meg opp av senga selv om jeg vet at jeg er sen. Rekker aldri bussen jeg skal ta og ønsker at jeg skal kræsje og død i bussen. Jeg vil være ingensteder og skulle ønske jeg ikke eksisterte. Bor langt unna så kommer jeg forsent blir det en halvt time til en time sent. Blir endel bedre i løpet av dagen og føler meg ok litt etter lunsj. Hva skal jeg gjøre her? Det er nesten så jeg ikke drar på skolen altså. 

Går du i noen form for behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
frosken skrev (3 minutter siden):

Går du i noen form for behandling?

Ja jeg går på cipralex og har samtaler på dps men behandler slutter så jeg får ikke noe videre hjelp der men har vernepleier i kommunen en gang i uka. Jeg lurer på om dette kan være sesongavhengig. Men jeg begynner å føle at å fullføre skoleåret blir umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Medlem skrev (1 minutt siden):

Ja jeg går på cipralex og har samtaler på dps men behandler slutter så jeg får ikke noe videre hjelp der men har vernepleier i kommunen en gang i uka. Jeg lurer på om dette kan være sesongavhengig. Men jeg begynner å føle at å fullføre skoleåret blir umulig. 

Jeg synes du skal be at dere snakker om hva du kan gjøre for å klare skolen fremover. Det er få ting som vil være viktigere for deg fremover enn at du ikke dropper ut av skolen i år også. 

Kan du få hjelp fra foreldre til å komme deg opp om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
frosken skrev (2 minutter siden):

Jeg synes du skal be at dere snakker om hva du kan gjøre for å klare skolen fremover. Det er få ting som vil være viktigere for deg fremover enn at du ikke dropper ut av skolen i år også. 

Kan du få hjelp fra foreldre til å komme deg opp om morgenen?

Ja men det er jo grenser på hva de kan gjøre. Så mamma kommer jo innom og sier at jeg må stå opp, men det er jo jeg som mangler all viljestyrke og motivasjon. Jeg skjønner egentlig ikke problemene fordi det er ikke så gærent sånn etter lunsj men før så er jeg virkelig så nedstemt har selvmordstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Medlem skrev (16 minutter siden):

Ja men det er jo grenser på hva de kan gjøre. Så mamma kommer jo innom og sier at jeg må stå opp, men det er jo jeg som mangler all viljestyrke og motivasjon. Jeg skjønner egentlig ikke problemene fordi det er ikke så gærent sånn etter lunsj men før så er jeg virkelig så nedstemt har selvmordstanker.

Jeg tror det er helt avgjørende at det med skolen står helt på topp på prioriteringslisten din. Kanskje må du begynne å legge deg tidligere om kvelden - og stå tidligere opp om morgenen - for å være i form til å komme deg på skolen. 

Hvis det å komme seg på skolen om morgenen var det aller viktigste for deg i din hverdag, hva tenker du da kunne være til hjelp for å komme seg dit i tide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den forsvunne diamanten
frosken skrev (1 time siden):

Jeg tror det er helt avgjørende at det med skolen står helt på topp på prioriteringslisten din. Kanskje må du begynne å legge deg tidligere om kvelden - og stå tidligere opp om morgenen - for å være i form til å komme deg på skolen. 

Hvis det å komme seg på skolen om morgenen var det aller viktigste for deg i din hverdag, hva tenker du da kunne være til hjelp for å komme seg dit i tide?

Jeg får 8 timers søvn men jeg kan jo legge meg en time tidligere så jeg får 9 timer. Kanskje ikke slumre alarmen, tror jeg føler meg verre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Medlem skrev (16 timer siden):

Jeg får 8 timers søvn men jeg kan jo legge meg en time tidligere så jeg får 9 timer. Kanskje ikke slumre alarmen, tror jeg føler meg verre av det.

Jeg blir i alle fall mer trøtt av å slumre, og det blir mer tid på å ligge og grue seg til å stå opp og møte dagen. Hvis jeg står opp med en gang får jeg dessuten mer tid til å våkne mer til mtp motivasjon til å komme meg ut døra. 

Men det er ikke enkelt det der nei. Kom meg bare så vidt gjennom skolen jeg også, nettopp pga slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...